اکسیر سلامت

ورود معاونت غذا و داروی انگلیس به دستورالعمل محصولات

به گزارش آفتاب سلامت وزارت بهداشت انگلیس در راستای حفظ سلامت کودکان این کشور، برای استفاده از شکر در محصولات غذایی مانند بیسکوییت و شکلات محدودیت تعیین کرده‌ است.

صنایع تولیدکننده مواد غذایی در انگلستان ملزم شده ­اند تا شکر موجود در محصولات خود را کاهش دهند. از این پس دستورالعمل تولید محصولات غذایی می بایست مورد تایید دولت قرار گیرد.

صنایع غذایی، طبق قانون جدید وزارت بهداشت می ­بایست ۲۰ درصد از میزان شکر محصولات خود را تا سال ۲۰۲۰ کاهش داده و برای رسیدن به این هدف باید تا پایان سال جاری ۵ درصد از شکر مورد استفاده در مواد غذایی را کم کنند.

مقدار مصرف شکر از سوی کودکان انگلیسی در حال حاضر سه برابر بیشتر از مقداری است که متخصصان توصیه می ­کنند. فرهنگ مصرف بالای شکر می‌تواند به چاقی مفرط منجر شود. احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان در بزرگسالی نیز با مصرف افراطی شکر افزایش می یابد.

دکتر آلیسون تدستون (Allison Tdstvn)، پژوهشگر ارشد تغذیه در وزارت بهداشت بریتانیا بر اساس آمارهای پژوهشی عنوان کرد کودکان خانواده‌های کم‌درآمد بیشتر در خطر مصرف بالای شکر و چاقی مفرط قرار دارند.

به گفته دکتر تدستون مصرف بالای شکر صرفا یک مسئله مربوط به سلامت نیست و مشکل اصلی نابرابری درآمد و توان مالی خانواده‌ها است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا