تفسیر سلامت

مری آمریکایی American Mary

«مری میسون» Mary Mason دختر دانشجوی پرتلاشی است که در یکی از دانشکده ­های پزشکی سیاتل واشینگتن می­ خواهد به عنوان یک جراح ماهر، وارد عرصه­ ی پزشکی شود. در آخرین سال تحصیل، شهریه­ ی سنگین دانشگاه و مخارج زندگی روزمره، وضعیت مالی مری را دچار آشفتگی می­ کند.

او به بخش مالی دانشگاه بدهکار شده و در پرداخت هزینه­ های شخصی­اش بلاتکلیف می­ ماند. مری نمی­ خواهد بار مالی زندگی و تحصیل خود را بر دوش خانواده و فامیل بگذارد به همین خاطر مشکلاتی را که با آن دست به گریبان است از نزدیکان خود مخفی می­ کند.

او در خانه برای تمرین برش و بخیه کردن، از بوقلمون استفاده می­کند و این کار خلاقانه، مهارت­ های جراحی او را به ­طور قابل توجه ی افزایش می­ دهد.

در یکی از جلسات درسی در دانشکده­ ی پزشکی، دکتر «آلن گرانت» Alan Grant، استاد ترشرو و سخت­ گیر، به بهانه ­­ی عدم تمرکز، مری را مورد ملامت و مواخذه قرار می ­دهد و با پرسش ­هایی دشوار، سعی در اثبات عدم تمرکز او دارد اما مری با تسلط به تمام سوالات استاد جواب می ­دهد ولی  آلن گرانت ظالمانه به برخورد طلبکارانه­ اش ادامه می­ دهد.

مری میسون رزومه­ ای از خود در مراکز کاریابی اینترنتی منتشر می ­کند تا با توسل به کاری نیمه ­وقت، بر مشکلات مالی خود غلبه کند. او از طرف «بیلی بارکر»  Billy Barkerمالک یک باشگاه ارائه ­ی خدمات غیرقانونی مانند جراحی ­های ممنوعه به مصاحبه دعوت می­ شود و بیلی پس از اطمینان از جراح بودن مری، او را به اتاقی می­ فرستد تا مردی شکنجه شده را در ازای دریافت ۵ هزار دلار معالجه کند. مری به بهترین شکل، بیمار را مداوا کرده و با روح و روانی آشفته به خانه ­اش باز می­گردد.

پس از انجام ماهرانه­ ی این ماموریت زن جوانی به نام «بئاتریس جانسون» Beatress Johnson از او می­ خواهد در قبال دریافت حق­ الزحمه ­ای مناسب، جراحی سفارشی خاصی را روی دوستش روبی ریلگیرل Ruby Realgirl انجام دهد.

درخواست آن زن، حذف اندام ­های زنانه و شبیه شدن به عروسک باربی است. مری متعاقب ملاقات روبی دلیل چنین تمایلی را از او جویا می­شود، روبی توضیح می­دهد که نمی­ خواهد در این دنیای پر از نگاه جنسیتی به او به عنوان موجودی برای برآوردن امیال جنسی نگاه کنند. او می­ خواهد مثل یک عروسک باشد، زیرا عروسک­ ها در ذهن او خالص هستند و او چیزی بیشتر از این­که شبیه یک عروسک باشد، نمی ­خواهد.

مری، در یکی از پیچیده ­ترین صحنه ­های فیلم، روبی را مورد جراحی جنون­ آمیز و عجیبی که سفارش گرفته قرار می ­دهد و با احساس جنایت پزشکی، غرق افسردگی می ­شود.

دکتر والش یکی از جراحان دانشکده با مری تماس می­ گیرد و از او می­ خواهد تا به میهمانی محرمانه­ ی جراحان در منزل دکتر گرانت برود. مری به­ خاطر این­که از سوی همکاران جراح پذیرفته شده احساس خوبی پیدا می­ کند ولی برای اطمینان، از ذهنیت بد دکتر گرانت نسبت به خود اظهار نگرانی می­کند اما والش می­گوید: که خود دکتر گرانت نام او را در فهرست مدعوین قرار داده است. مری با این تصور که رفتن به میهمانی خصوصی جراحان، شرایط کاری او را بهبود خواهد بخشید پا به منزل گرانت می­گذارد ولی پس از ورود به آن­جا، به او دارو می­ خورانند و با او مانند زنی هرزه رفتار می­ کنند و با زور او را مورد اذیت و آزار قرار می­ دهند. مری از لحاظ روحی دچار بحرانی شدید شده و هر آن­چه از خوبی در او باقی مانده بود، با برخورد وحشیانه گرانت و والش نابود می ­شود.

مری به باشگاه غیرقانونی که در آن کار می ­کرد رفته و از افراد خلافکار آن­جا می­ خواهد تا دکتر گرانت را از منزلش ربوده و به اتاق جراحی باشگاه بیاورند. وقتی گرانت با دهان بسته به هوش می­ آید، مری میسون قصاب را بالای تخت خود می­بیند.

دیالوگ­هایی از این صحنه:

مری: تا حالا در مورد اصلاح بدن چیزی شنیدی؟ کاری هست که برای تامین مخارجم انجام میدم یادته همیشه بهم می­گفتی که جراحا نمی­تونن اشتباه کنن. من یه لیست کوچیک درست کردم از چیزای محبوب مشتری ­ها که اونا رو روی تو تست می­کنم. اول زبونت رو می­شکافم دندان­هات رو اصلاح می­کنم کمی تغییرات جنسی و قطع عضو داوطلبانه. فکر می­کنم دیگه باید شروع کنیم آخه حداقل ۱۴ ساعت جراحی در پیش داریم می­خوام که توی یه جلسه تمومش کنم. پس بذار زبونت رو بگیرم من هنوزم دارم از شما درس می­ گیرم.

مری از دانشکده ­ی پزشکی خارج شده و تصمیم می­گیرد تمام  وقت خود را صرف انجام سفارش­ های جراحی کند. او در باشگاه با یکی از مشتری­ ها در حال مذاکره است که کارآگاه دلور مسئول پیگیری پرونده ­ی دکتر گرانت به سراغش می­ آید و به او می­ فهماند در این پرونده یکی از مظنونین است.

دو خواهر دوقلوی آلمانی به سراغش می ­آیند و درخواست­ های عجیب و غریب­شان را با او در میان می­ گذارند. به­ طور مثال از او می ­خواهند دست­ های چپ­شان را قطع کرده و دست بریده را به بدن دیگری وصل کند تا آن­ها به یکدیگر نزدیک­تر شوند و درخواست ­های جنون ­آمیز دیگری که مری با همه موافقت می­ کند.

مری در جایی هم­چنان مشغول مثله کردن دکتر گرانت است و با او حرف­ هایی می ­زند که نشان دهنده­ ی عطش سیری­ ناپذیر انتقام در او است.

کارآگاه پلیس دوباره سراغ مری می ­آید و با او درباره ­ی ناپدید شدن دکتر والش حرف می­زند. مری به شوخی عنوان می­ کند که کارهایی با دکتر والش کرده اما نیتش پاک بوده است.کارآگاه از پیدا شدن فیلم­ های سیاه آزار و اذیت دختران در منزل دکتر گرانت و دکنر والش می ­گوید. مری از افشا شدن فیلم خودش می­ پرسد ولی پاسخ کارآگاه منفی است. او از مری تقاضای می­ کند درباره ­ی ناپدیدشدگان همکاری کند و سپس می­ رود. بئاتریس تماس می­ گیرد و عنوان می ­کند که شوهر روبی از جراحی همسرش به شدت خشمگین است و او را زیر شکنجه وادار کرده تا نشانی جراح همسرش را بدهد. بئاتریس عذرخواهی می­ کند و عنوان می­ کند هرگز نمی­دانسته روبی شوهر دارد و به او هشدار می ­دهد تا خود را نجات دهد.

در این هنگام مرد مهاجم سر می­ رسد و درگیری خونینی بین آن دو آغاز می ­شود. شوهر روبی در این جدال جان خود را از دست می­ دهد و مری نیز زخم مهلکی برمی­دارد. مری میسون روی زمین دراز می ­کشد و سعی می­کند زخم را بخیه کرده و جلوی خون­ریزی را بگیرد ولی شدت خون­ریزی آن­قدر زیاد است که مهارتش در جراحی نمی­ تواند مانع از مرگش شود.

American Mary

Directed by: Jen and Sylvia Soska

Produced by: Evan Tylor & John Curtis

Written by: Jen and Sylvia Soska

Starring:

Katharine Isabelle

Antonio Cupo

Tristan Risk

David Lovgren

Paula Lindberg

Clay St. Thomas

John Emmet Tracy

Twan Holliday

Music by: Peter Allen

Cinematography: Brian Pearson

Edited by: Bruce MacKinnon

Production: Evolution Pictures

Distributed by: IndustryWorks Pictures

XLrator Media: Universal Pictures

Release date: 27 18 October 2012 (Canada)

Running time: 102 minutes

Country: Canada

Language: English

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا