نوآوری های پزشکی

مراسم لانچ داروی‎ MabThera® SC (Rituximab) ‎شرکت رُش در ایران ‏برگزار شد

‎ ‎به گزارش آفتاب سلامت به نقل از خبرنگار فانا، در این مراسم که روز پنجشنبه در هتل پارسیان آزادی در تهران برگزار شد، فرید بیدگلی ‏مدیرعامل شرکت رُش پارس گفت: داروی‎ Mabthera sc  (subcutaneous) ‎که بطور رسمی در بازار ایران لانچ شد، ‏طول دوره درمان‎ lymphoma (‎و نوع جدی‌تر آن به نام‎ DLBCL) ‎را به حداقل می‌رساند‎.

‎وی ابراز امیدواری کرد که قیمت این دارو نه تنها به میزان قبل حفظ شده بلکه کمتر و ارزانتر از قبل نیز به بیماران ‏ایرانی ارائه می‌شود‎.

‎بیدگلی همچنین توضیح داد: شرکت رُش به مدت ٢۵ سال در ایران حضور داشته و طی تحریم‌های قبلی هم در ‏ایران باقی ماند و بعد از این هم در صورت تحریم‌های آینده ما متعهد به حضور و فعالیت در ایران، تامین دارو و ارائه ‏خدمات درمانی و آموزشی خواهیم بود‎.

‎رُش به عنوان شرکتی پیشتاز در درمان سرطان سالانه ١.٩ میلیارد دلار در تحقیقات خود هزینه می‌کند که این ‏رقم شرکت رُش را در رتبه نخست شرکت‌های جهان از نظر هزینه‌کرد در بخش تحقیق و توسعه قرار داده است‎.

‎داروی ریتوکسیمب برای نخستین بار در سال ١٩٩٧ توسط‎ FDA ‎تائید‎ ‎شد و از آن زمان تاکنون در سراسر دنیا به ‏عنوان یک درمان موثر بطور گسترده مورد‎ ‎استفاده قرار گرفته است‎.

‎طبق آمار ارائه شده در این مراسم، تاکنون هزاران بیمار رضایت خود را از مصرف داروی حدود‎ Mabthera sc ‎اعلام ‏کرده‌اند‎.

‎این دارو به مدت ۲۰ سال از سال ١٩٩٧ که مورد تائید‎ FDA ‎قرار گرفت به ایران نیز وارد شده و مورد استفاده قرار ‏گرفته و هم‌اکنون شکل زیرجلدی این دارو توسط وزارت بهداشت تائید شده و ثبت و آماده ورود به بازار ایران شده ‏است‎.

‎در روش قدیمی طول مدت تزریق ۱.۵ تا ۴ ساعت بود اما در شکل زیرجلدی دارو مدت زمان موردنیاز برای تزریق ۵ ‏دقیقه و مدت زمان مراقبت بیمار به ١۵ دقیقه کاهش یافته است. این امر باعث کاهش زمان موردنیاز برای حضور ‏بیمار در کلینیک، مراقبت توسط پرستار و نظارت پزشکان است و هزینه‌های درمان را چه برای بیمار و چه سیستم ‏بهداشت و درمان بطرز قابل توجهی کاهش می‌دهد‎.

‎همچنین در این مراسم پرفسور آنتونیو سالار سیلوستره هماتولوژیست و پرشک ارشد دپارتمان هماتولوژی ‏بیمارستان دل مار بارسلونا از طریق ویدئو کنفرانس به سه مورد مطالعه موردی درمان با‎ Mabthera sc ‎از سال ‏‏٢٠٠٩ تا ٢٠١٧ پرداخت و به عوارض پوستی و اریتیما کمتر دارو به‌خصوص در موضع تزریق و نشان دادن علائم ‏بهبودی بیشتر و تحمل بالای دارویی از سوی بیماران تاکید کرد‎.

‎وی افزود: اروپا استفاده از‎ Mabthera sc ‎را برای بیماران مبتلا به‎ lymphoma (‎نوع‎ DLBCL ‎و‎ Follicular) ‎مورد تائید ‏قرار داده است‎.

‎در این مراسم همچنین دکتر ولی‌الله مهرزاد فوق ‌تخصص خون و سرطان به ارائه سخنرانی تخصصی خود درباره‎ ‎lymphoma، انواع آن و آخرین روش‌های درمانی این بیماری پرداخت‌‏‎.

گزارش از تکتم زاهدی فر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا