تفسیر سلامت

لب چشمه بردن شفاخواهان با تور بی بازگشت  FDA

 به گزارش آفتاب سلامت مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ۲۱ تیر ۱۳۹۵ به مناسبت روز جهانی جمعیت، ضمن انتشار مطلبی بشردوستانه، تعداد انسان های روی زمین را ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر اعلام کرد. طبق برآوردهای انجام شده، هر چهل و شش سال، جمعیت زمین می تواند به دو برابر افزایش یابد. با نگاهی به آمار جمعیت در قرن ها و هزاره های پیش، خواهیم دید که زمین چنین حجمی از جمعیت انسان را هرگز در خود جای نداده است.

تقریبا دو هزار سال پیش، در سال صفر میلادی جمعیت روی زمین را چیزی حدود ۳۰۰ میلیون نفر برآورد کرده اند. البته باید توجه داشت که نوع بشر از ۲۵۰ هزار سال پیش بر زمین می زیسته است. با هجوم بیماری هایی همچون طاعون، وبا، آنفولانزا، آبله و تیفوس در برخی مراکز تجمع جمعیت، این بیماری ها جمعیت انسان ها را گاه تا یک پنجم کاهش می داد.

مرگ و میرهای برآمده از بیماری ها ادامه داشت تا  سرانجام در کمتر از ۱۵۰ سال پیش، بیماری «هاری» توسط پاستور و بیماری پر کشتار «وبا» توسط هافکین معالجه شد. با رسیدگی بیشتر حکومت ها به نهاد های بهداشتی و درمانی، پزشکان و پژوهشگران با امکاناتی اولیه، به حوزه های مورد حمله بیماری اعزام می شدند و در کمال حیرت، در مدت زمانی کوتاه بیماری های مهلک را یکی پس از دیگری مداوا و ریشه کن می کردند. اما این روند مداوای بیماری های جمعیت برانداز،  ناگهان متوقف شد و پس از آن با نگاهی به آرشیو صد ساله مطبوعات سراسر جهان، توافقی غیرمکتوب و پنهانی قابل رصد است. وعده و وعیدهای علمی به بیماران محتضر، جایگزین درمان های قطعی گردید. حتی اخبار شگفت آوری از قتل پزشکان و پژوهشگرانی که بیماری های لاعلاج را درمان می کردند، در برخی رسانه های مستقل به کرات گزارش شده است.

به یکی از ده ها خبر عجیبی که در طول سال های مختلف از مرگ های مشکوک پزشکان گزارش می شود، توجه کنید. خبرگزاری آمریکایی گلوبال ریسرچ ۱۹ جولای ۲۰۱۵:

« دکتر گونزالس و دکتر بردستریت پس از آن که اعلام کردند در آزمایشگاه مشترک شان به کشف بزرگی در راستای مداوای سرطان و اوتیسم دست یافته اند، با یورش پلیس و جمع آوری مواد آزمایشگاهی و اسناد لابراتوار خود مواجه شدند.

یک روز بعد از این حمله و مصادره اموال و اسناد آزمایشگاه، پلیس گزارش کرد که دکتر بردستریت با شلیک گلوله ای به زندگی خود پایان داده است.۴۸ ساعت بعد جسد دکتر گونزالس نیز پیدا شد. پلیس علت مرگ همکار دکتر بردستریت را مرگی طبیعی با سکته قلبی اعلام کرده است.»

شاید خبرهای این چنینی در ذهن مخاطب، داستان فیلم های مافیایی و شبکه های تبه کاری را تداعی کند اما بهتر است در ادامه مخارج باور نکردنی درمان فقط یکی از بیماری های صعب العلاج را پی گیری کنیم.

خبرگزاری رویترز، در آمار ارائه شده از سوی انجمن اطلاعات مراقبت های بهداشتی گزارش کرد: مردم جهان فقط در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار صرف خرید داروهای ضد سرطان کرده اند. یک بیمار آمریکایی گرفتار سرطان برای زنده ماندن مجبور است ماهیانه ۸۵۰۰ دلار برای خرید داروهای معمولی ضد سرطان هزینه کند. سهم خریداران ایرانی داروهای کنترل سرطان، سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است. اینک تصور کنید در گیرودار این کسب و کار بسیار سودآور، دانشمندی با یک یافته علمی، به درد و رنج مبتلایان به سرطان خاتمه دهد و پرونده این بیماری را ببندد. چنین کشفی به عرضه و تقاضای نجومی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در سال پایان خواهد بخشید. آیا قتل چند دانشمند و پزشک و نابود کردن چند آزمایشگاه ناهماهنگ با جریان داد و ستد دارو از سوی شرکت های داروسازی چند ملیتی، برای صاحبین این سوداگری عظیم نمی ارزد؟

اگر در جستجوگر گوگل عبارات «جنگ علیه سلامتی» را داخل گیومه قرار دهید و جستجو کنید، به فیلم مستندی خواهید رسید که دکتر گری نال به کمک نخبگان پزشکی و بهداشت، سناتورهای مستقل آمریکا، وکلا و متخصصان عرصه های مختلف ایالات متحده ساخته است. این فیلم انگلیسی زبان در چند سایت خبری با زیرنویس فارسی برای دانلود در دسترس گذاشته شده است. در این فیلم، «گری نال» به مخالفین سیاست های سازمان غذا و دارو فرصت می دهد فارغ از سانسورهای رسانه ای، به طور آزادانه اظهار نظر کرده و مستندات خود را به مخاطبین عرضه کنند. این فیلم به شدت مسئولین سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت آمریکا را خشمگین ساخت به طوری که بارها گری نال را به دادگاه کشاندند و سعی کردند نسخه های بالاگزاری شده این فیلم را از دسترس علاقمندان خارج کنند.

در مستند «جنگ علیه سلامتی» مخاطب با سوالاتی چالش برانگیز مواجه می شود. FDA  خدمت می کند یا تجارت و جنایت؟ آیا می توان به تاییدیه FDA  اعتماد کرد؟ آیا سران این سازمان را می شناسید؟

مستند یاد شده سپس با افشاگری های مستدل، انتفاع مدیران FDA از شرکت های چند ملیتی و وابستگی شدید مالی این سازمان به شرکت های داروسازی و بسیاری نقائص و انحرافات این سازمان را با بیننده خود در میان می گذارد.

آن چه در فیلم «جنگ علیه سلامتی» با مخاطب در میان گذاشته می شود:

نهادی نظارتی یا مباشری گوش به فرمان

با پژوهش در اسناد و مدارک منازعات پزشکی و دارویی در آمریکا که بسیاری به محاکم قضایی نیز کشیده شده، ده ها پرونده باز و بسته حقوقی یافت می شود که مدافعین حقوق شهروندان، علیه این سازمان نظارتی اقامه دعوا کرده اند. اظهاریه هایی در دسترس است که در آن پزشکان، وکلا، نمایندگان کنکره آمریکا، خبرنگاران  و بسیاری شخصیت های موجه به افشاگری و بر شمردن دلائل خود در مافیایی بودن سازمان غذا و داروی آمریکا پرداخته اند. بر اساس این مستندات و داروی FDA با زیر پا گذاشتن تعهد اصلی خود مبنی بر نظارت و اطمینان از ایمنی دارو، مواد غذایی و مواد شیمیایی در جهت منافع بهداشت عمومی، امروزه به قدرت سرکوب گری تبدیل شده که در راستای حرص و آز شرکت‌های غول پیکر دارویی و غذایی گام برمی دارد. نتیجه این عملکرد نوکرمآبانه، صدها هزار مرگ زودرس سالانه در اثر داروها، واکسن‌ها و تجهیزات پزشکی غیراستاندارد است.

حدود صد سال پیش تغییرات بزرگی در اقتصاد آمریکا آغاز شد. اقتصادی که به کشاورزی تکیه داشت به سمت اقتصاد صنعتی تغییر مسیر داد. سرمایه‌داران تمامیت خواه با اشتهایی سیری ناپذیر، کل سیستم مالی را به کنترل خود درآوردند. یکی از مصادیق تسلط بر حوزه‌های اقتصادی زمانی بود که راکلفلر‌ها تولید و فروش داروهای آلوپاتیک را تحت سیطره خود درآوردند. در آن ایام روش های مختلفی از پزشکی در ایالات متحده وجود داشت. پزشکان طب مدرن، در موازات پزشکان طب سنتی به درمان بیماران اهتمام داشتند. طبیبان سنتی از داروهای طبیعی برای درمان بهره می گرفتند و نتایج خوبی هم به دست می آمد. وقتی راکفلر‌ها سیستم دارو و درمان را تحت کنترل خود درآوردند، کلیه روش های درمانی که برای شان سودی نداشت و آن را مخل فعالیت های اقتصادی خود می دیدند به تعطیلی کشاندند و فقط جراحی، پرتوافشانی و فروش داروهای شیمیایی خود را ترویج و تحمیل کردند. راکفلر‌ها همزمان در حوزه نفت و گاز و صنایع شیمیایی نیز فعالیت می کردند.

تشکیل سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)

سازمان غذا و داروی آمریکا در دهه ۱۹۳۰ آغاز به کار کرد. آنها خود را مدافع حقوق و منافع مصرف کنندگان آمریکایی معرفی کردند. زیرا در اوایل قرن گذشته مشکلات بهداشتی زیادی در صنعت غذا و داروی آمریکا وجود داشت. فقر قانون گذاری و عدم قانونمندی و نظارت بر تولید و عرضه دارو، یکی از مهم ترین دلائل تاسیس و ظهور FDA بود. در تولید داروها، به طور خودسرانه و افراطی، مواد اعتیاد آوری مانند هروئین، کوکائین و مرفین به کار می رفت. در صنعت غذایی آمریکا نیز سودپرستان، خلاف های بزرگی مرتکب می شدند. وزارت بهداشت آمریکا پس از فشارهای سنگینی که از سوی مردم ناراضی و نمایندگان به دولت وارد شد، FDA را برای سر و سامان بخشی به این مشکلات تأسیس کرد. متولیان این سازمان کار خود را با نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی آغاز کردند و مدتی بعد کنترل هر چیزی که به بدن انسان مربوط می شد را تحت نظارت این سازمان درآوردند. FDA در سال ۱۹۳۸ به یک سازمان قدرتمند تبدیل شده بود و تغییرات وسیعی به خواست این سازمان بر صنایع غذایی و دارویی اعمال می شد تا سال‌های دهه ۱۹۶۰ که اختیار قانونی ایمنی و اثربخشی داروها را به طور رسمی از آن خود کرد.

سود‌آوری شرکت‌های داروسازی در دامنه اختیارات FDA

از موارد حیرت آور این که سازمان غذایی و دارویی آمریکا، آزمایشگاهی برای محک زدن داروها ندارد و به طور کامل به گزارشاتی بسنده می کند که شرکت‌های غول پیکر داروسازی به این سازمان ارائه می دارند. این یکی از جدی ترین تناقضات این سازمان در تامین و حفظ منافع مردم آمریکاست. در این روش شگفت آور به تولید کننده دارو این فرصت داده می شود تا هر چه می خواهد درباره محصول تولیدی خود رجزخوانی کند بدون این که مکانیزمی برای راستی آزمایی این خودتعریفی وجود داشته باشد.کارشناسان و مشاوران FDA نیز که به صورت تشریفاتی مامور تحقیق و پژوهش می شوند، همگی از برگزیدگان و رابط های شرکت های داروسازی هستند.

اخیرا این سازمان متعاقب تصمیم گیری های پشت پرده، اعلام داشته تمام مکمل‌های غذایی را که بعد از ۱۵ اکتبر ۱۹۹۴ معرفی شده از بازار حذف خواهد کرد.

تولید کننده های مکمل های غذایی با استفاده از تجارب علمی تازه، پیشرفت‌های چشم گیری در کیفیت مکمل‌های غذایی ایجاد کرده اند. شرکت‌های داروسازی حاکم بر  FDAاین موفقیت ها را در کیفیت مکمل های دارویی، به مثابه یک تهدید تلقی می کنند زیرا که این مکمل‌ها باعث افزایش مقاومت در برابر بیماری و کم شدن نیاز به دارو می شود و از آن جا که این محصولات دارو به حساب نمی آیند مردم می توانند بدون نسخه پزشک به تهیه آسان آنها مبادرت ورزند.

اینک FDA تعریف تازه ای از ترکیبات مکمل‌های غذایی جدید به عنوان قانون جدید ارائه کرده و در آن یک سطح دُز بیشینه تعریف کرده تا تمام مکمل‌های غذایی بالاتر از آن دُز فقط با نسخه پزشک قابل دسترس باشند. مقصود ظاهری این کار فراهم آوردن امنیت بیشتر برای مصرف‌کنندگانی است که از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند، اما دلیل اصلی این اقدام به تعطیلی کشاندن صنعت تولید مکمل‌های غذایی است تا شرکت‌های داروسازی، بازار بی رقیبی برای فروش خود داشته باشند. لابی‌ کنندگان شرکت های داروسازی نمی‌خواهند مکمل‌های غذایی کم‌هزینه و کاملا ایمن در دسترس مردم قرار داشته باشد. داروسازی های آمریکا با خارج کردن مکمل سازها از رقابت در بازار، به منافع چشم گیری از فروش بیشتر داروها دست می یابند و این خدمت سیاه و نامردمانه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا به اربابان دارویی عرضه می شود.

بیماری های بیشتر برای مردم، معدن طلا برای شرکت‌های داروسازی است

FDA اطلاعات حقیقی در مورد ارزش مکمل‌های غذایی را سانسور یا رد می‌کند. در موارد ثبت شده زیادی از تاکتیک‌هایی شبیه به گشتاپو (سازمان امنیتی مخوف هیتلر) علیه شرکت‌های تولید مکمل غذایی استفاده می‌کند هزاران مأمور مسلح فدرال از سوی دولت آمریکا با اعمال زور خواسته های نابجای شرکت های داروسازی را که از سوی FDA ابلاغ می شود، علیه تولید کنندگان مکمل های غذایی محقق می سازند.

حمله به لبنیات محلی و میوه‌های ارگانیک

قانون مدرنیزه کردن ایمنی غذای FDA در سال ۲۰۰۷، به آنها قدرتی بی‌سابقه داد تا هر غذایی را که برای استفاده پزشکی مورد مطالعه قرار گرفته، برای تجارت بین ایالتی ممنوع کنند. این قانون به FDA قدرت و پول بیشتری می‌دهد تا مأمورانی را برای حمله بی خبر به تمام مناطق روستایی در سراسر ایالات متحده استخدام کنند. این مامورین، صاحبین باغ های کوچک ارگانیک و مزرعه‌ داران و تولید کنندگان لبنیات محلی را مرعوب می کنند تا کار خود را متوقف کرده و حتی مردمی را که در حیاط خانه یا باغ کوچک خود، غذا پرورش می‌دادند، بترسانند.

شاغلینی که برای بازار محلی غذا تهیه می‌کردند در شرف آزار و اذیت قرار گرفتند. موج جدیدی از ارعاب و سرکوب با ظاهری قانونی متوجه تولید کنندگان محصولات سالم و ارگانیک شد و همه این آزار و اذیت‌ها علیه کسانی هدف‌گیری شده بود که غذای سنتی در آمریکا تولید می‌کردند. در واقع این سازمان در دفاع از منافع شرکت‌های بزرگ لبنی، بیش از حد انتظار و سخت‌گیرانه عمل می‌کند. FDA حتی به شما اجازه نمی‎دهد در مورد غذاها، مکمل‌های غذایی و حتی میوه‌ها به مردم توضیح دهید. این که چطور مصرف این مواد طبیعی از بیماری ها جلوگیری می‌کنند! آنها توصیه های طبیعی گرایانه درباره سلامتی را در نطفه خفه می‌کنند.

موردی که به تنهایی برای جنایتکار نامیدن FDA کافی است

شرکتی در کالیفرنیا به نام اپیسایت ماده ای ژنتیکی را ثبت اختراع کرد که اگر یک مرد محصول آلوده به این ماده را می‌خورد، علیه اسپرم‌های خودش آنتی‌بادی تولید می‌کرد و وی را به شکل بازگشت ناپذیری عقیم می ساخت و اگر زنان آن را می‌خوردند، در صورت آمیزش برای بارداری، بدن شان علیه اسپرم‌های وارد شده آنتی‌بادی تولید می‌کرد و با نابودی اسپرم‌ها، بارداری صورت نمی پذیرفت.

در حال حاضر، شرکت دوپان و مونسانتو یک سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده اند آنان شرکت اپیسایت را خریداری و محصول اختراع شده آن را تجاری کردند.

با این توضیح هر کسی می‌خواهد بداند غذایی که بر سفره خانه اش قرار دارد سالم است یا به ماده اپیسایت آلوده شده است؟ اما FDA اجازه دانستن این موضوع حیاتی را به هیچ کس نمی دهد و حتی تلاش برای اطلاع از آن را غیر قانونی اعلام کرده است.

خدمت به شرکت‌های داروسازی، خیانت به مردم

کارمندان سابق FDA که بنا به دلایل مختلف از این سازمان بیرون آمده یا اخراج شده‌اند، اطلاعات روشنگرانه ای را افشا کرده اند. بر اساس این اظهارات FDA برای شرکت های داروسازی و تحقیقاتی کار می‌کند و حتی چک‌های حقوق کارکنان آن توسط شرکت‌های داروسازی پرداخت می‌شود. تیم کارشناسان و مشاوران  FDA از میان کسانی انتخاب می شود که پیوند‌های مالی عمیقی با شرکت‌های داروسازی دارند.

این ماجرا ابعاد تلخ دیگری نیز دارد. شرکت‌های داروسازی به FDA پول می‌دهند تا این اداره داروهای آنها را سریع تر بررسی و تأیید کند. هر روزی که یک داروی جدید تولید شده، دیرتر به بازار عرضه شود، از نظر شرکت های داروسازی یک ضرر چند میلیون دلاری محسوب می شود، بنابراین FDA را وامی دارند تا هر چه سریع تر مهر تایید خود را بر عرضه داروی جدید زده و آن را روانه بازار نماید. بنابراین اکثر مواقع داروها براساس داده‌های علمی تایید نمی‌شوند، بلکه بر این اساس تایید می‌شوند که کدام شرکت یا فرد رابطه‌های عمیق‌تری با FDA داشته و پول بیشتری به سوی سازمان سرازیر کرده باشد.

شرکت‌های داروسازی فقط برای لابی‌کردن روزانه شش میلیون دلار در کاخ حکومتی واشنگتن هزینه می‌کنند. داروسازی ها منتظر می مانند تا میلیون‌ها نفر دارو‌های پیش تر تایید شده FDA را مصرف کنند و آن گاه اثرات این دارو‌ها مطالعه شود. نیمی از داروهای تایید شده پس از توزیع عمومی در طی پنج سال بدون سر و صدا جمع‌آوری می شوند زیرا بیش از اندازه خطرناک هستند و بر اساس آمار مستند، موجب مرگ صدها نفر و تحمیل بیماری‌های خطرناک با هزینه درمان گزاف می‌شوند.

به عنوان نمونه داروی وایاکس که برای بیماری آرتروز تجویز می‌شد، حداقل ۶۰ هزار نفر آمریکایی را به کشتن داد و باعث شد حدود ۱۳۰ هزار مورد حمله قلبی و سکته گزارش شود. این رقم با کشته شدگان جنگ ویتنام برابری می‌کند! با این حال کارخانه‌ای که وایاکس را ساخته بود، بر روی این اطلاعات سرپوش گذاشت. در تمام طول مدتی که وایاکس مجوز فروش داشت، فروش کل آن به بیش از یازده میلیارد دلار رسید و بابت این جنایت مجبور شدند به دولت ۹۵۰ میلیون دلار جریمه و حدود ۴ میلیارد دلار برای غرامت به قربانیان وایاکس پرداخت کنند. اما با این حال این شرکت سازنده در این سوداگری مرگ بار از داروی خطرناک وایاکس، سود هنگفتی به کیسه آز و طمع خود ریخت.

در حالی که مدیران شرکت‌های دارویی فعالیت‌های مجرمانه‌ای انجام می‌دهند و به معنای واقعی مرتکب قتل می شوند، اما همواره با پرداخت جریمه ای کمتر از سود شرکت، همه چیز تمام شده حساب می شود و هیچ مانعی در جهت خلاف کاری های آینده شرکت تدبیر نمی کنند. آنها روزانه شش میلیون دلار فقط صرف لابی‌کردن در کاخ حکومتی واشنگتن می‌کنند. FDA چهل درصد از بودجه خود را از طریق شرکت‌های دارویی تأمین می‌کند و بدین جهت با خیانت به مردم، منافع این شرکت‌ها را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهد.

 

 

مطالب فوق برگرفته از ۱۵۲ منبع آمریکایی اعم از کتاب های افشاگرانه، اظهارات رسمی، مصاحبه ها ، پرونده های قضایی و …می باشد که در لینک زیر می توانید به همه آنها دست یابید:

 

http://www.lifeextension.com/magazine/2006/8/report_death/page-08

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا