اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

شوالیه ای تازه نفس و اژدهای ایدز

به گزارش خبرگزاری «شین هوا» داروی « آلبوویرتاید» در راستای مداوای بیماری ایدز از سال ۲۰۱۴ میلادی سه مرحله آزمایش کلینیکی را در ۱۲ مرکز پزشکی در سراسر کشور با موفقیت پشت سر گذاشته است.
«آلبوویرتاید» داروی ضد ایدز از سوی شرکتی چینی برای درمان و معالجه مبتلایان به ویروس «اچ آی وی» ساخته شده است.

این دارو را شرکت بیوتکنولوژی «فرانتیه» در شهر «نن جینگ» در جنوب شرق چین تولید کرده و بسیاری امیدوارند تاثیری جدی در درمان بیماران مبتلا به ایدز داشته باشد.

بر اساس آمار رسمی بیش از ۸۰۰ هزار نفر در چین به ایدز مبتلا هستند دولت چین کوشش زیادی کرده است که از شیوع بیماری جلوگیری کند.

اداره دارو و مواد غذایی چین در حال انجام آخرین آزمایشات بالینی و کلینیکی درباره این دارو در بیمارستان «بی اچ وای» شهر پکن است و به زودی درباره تولید رسمی آن تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

از این داروی تزریقی هر هفته یک بار استفاده می شود و انتشار افتخارآمیز این خبر در خبرگزاری رسمی چین نشان دهنده آن است که این دارو اثر بخشی خود را به سازندگان آن اثبات کرده است. پیش تر داروهایی آزمایش شدند که لطماتی به کبد گیرنده دارو وارد می آوردند.

برخی از گزارش ها مانند گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین آماری عرضه داشت مبنی بر این که از هر ۱۰ هزار نفر یک نفر به ویروس «اچ ای وی» مبتلا هستند. بر اساس گزارشی دیگر در سال ۲۰۱۵ میلادی شمار مبتلایان به ویروس ایدز در چین ۵۷۰ هزار نفر بوده است. آمارهای غیررسمی اما شمار مبتلایان را فراتر از یک میلیون نفر تخمین می زند.

پیش از ورود تمام عیار دولت در درمان مجدانه این بیماری هزینه درمان ایدز در چین بالغ بر ۵ هزار دلار در سال بود اما اکنون در سال بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار برآورد می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا