تفسیر سلامت

سیاست­مدارانی که برای موفقیت دست به دامان پزشکان شدند

 

به گزارش آفتاب سلامت با این­که پدیده ­ای به نام چهره ­شناسی امری با مبنایی اثبات شده نیست ولی بسیاری باور دارند قیافه افراد از شخصیت آنان تاثیر می ­پذیرد. چهره ­ها می ­توانند گرم یا سرد باشند. مهربانی یا بی­رحمی، اعتماد به نفس و قدرت یا تزلزل شخصیت و ضعف را به مخاطب انعکاس دهند. صورت­ها می ­توانند محمل اطمینان یا بی ­اعتمادی، آرامش یا بحران، ترس یا شجاعت باشند.

بسیاری تعاملات موفق یا ناکامی در برقراری ارتباط بر اساس چهره شناسی شکل می گیرد و جراح پلاستیک کسی است که می تواند با دستکاری در فیزیک افراد، پدیده چهره­ شناسی را در راستای مصالح افرادی که به او مراجعه می کند، منقلب سازد.

چین و چروک، خال­ های مخل جذابیت، قرینه نبودن اعضای صورت، بینی نافرم و بسیاری شاخص های ضد زیبایی می­ تواند یک سیاستمدار را در دنیای غرب از چشم رای دهندگان بیندازد. در این مطلب سیاست­مدارانی معرفی شده­ اند که بارها تحت اعمال جراحی زیبایی قرار گرفته ­اند.

 سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا جراحی­ های زیبایی خود را پنهان نمی ­کند. او بارها تحت جراحی لیفتینگ، لیپوساکشن و ایمپلنت قرار گرفته است. او هم­چنین در سال ۲۰۰۹ پس از حمله­ ای که به او شد، جراحی­های ترمیمی بر روی صورتش انجام داده است. برلوسکونی که ۷۶ سال سن دارد، انواع جراحی­های زیبایی را آزموده است و تقریباً ۱۰ تا ۲۰ سال جوان­تر از سن ­اش به نظر می ­رسد.

نخست‌وزیر جنجالی ایتالیا به امپراتور جراحی زیبایی در دنیای سیاست معروف است. شاید در میان سیاست­مدارانی که تا به حال به دلیل انجام جراحی پلاستیک پای­شان به رسانه‌ها باز شده است، کسی به گرد پای برلوسکنی هم نرسد.

این سیاست­مدار ایتالیایی مدتی از مردم کشورش خداحافظی کرد تا پس از یک سلسله عمل جراحی، دوباره به صحنه سیاست برگردد. چندی بعد مردم با برلوسکنی جوان‌تر و لاغرتر مواجه شدند که با مهارت پزشکان، به بیشتر از آن­چه که می­خواست رسیده بود.

ولادیمیر پوتین، در بین سیاست­مداران تنها کسی است که خودش رسما اعلام کرد که عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده است.

این رئیس­ جمهور روسی نشان داد که نه تنها از عمل بینی خجالت نمی­ کشد بلکه می ­تواند آن را به راحتی علنی کند. عمل زیبایی پوتین بار دیگر فرصتی شد تا رسانه ­های خبری در کنار دیگر قابلیت های او یعنی، خلبانی، اسب سواری، داشتن کمربند سیاه جودو و… به بررسی شخصیت او بپردازند. البته او جز جراحی بینی، دیگر جراحی ­های زیبایی ­اش را انکار کرده است اما رسانه­ ها مصرانه، دیگر جراحی ­های او را با عکس­هایش ثابت کرده ­اند.

سطح صاف صورت او که ظاهری سرد به چهرۀ وی داده، به دلیل همین جراحی است.

سارکوزی، رئیس ­جمهور پیشین فرانسه نیز پیشتر به روزنامه ­نگاران گفته بود که تحت عمل زیبایی قرار گرفته است. عملی که توسط لیزر، کلاژن های پوست تحریک شده و در برابر چروک و خطوط مقاومت بیشتری پیدا می­ کند.

هیلاری کلینتون از جمله سیاست­مدارانی است که به طور جدی انجام عمل زیبایی را انکار می­ کند کافی است عکس‌های قدیم و جدید وزیر خارجه سابق آمریکا را کنار هم بررسی کرد، زیرا این عکس‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد کلینتون چه عمل‌هایی انجام داده است.

جراحان پلاستیک معتقدند چهره­ ی وی با چندین عمل مختلف جوان‌سازی شده است. آن­ها عقیده دارند ترکیبی از جراحی‌های پلاستیک باعث شده چهره‌ هیلاری جوان‌تر به‌نظر برسد.

داستان تکذیب انجام جراحی پلاستیک کلینتون، حتی به رسانه‌ها هم کشیده شد، به‌طوری که در سال ۲۰۰۶، زمانی که کلینتون هنوز یک نماینده بود، یکی از نماینده‌ها وی را به هدر دادن میلیون‌ها دلار از سرمایه کشور برای جراحی‌های پلاستیک صورتش متهم کرد.

حتما شما هم چهره جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا را به یاد دارید. او پیش­تر پس از جراحی پلاستیک در سال ۲۰۰۴ میلادی، رقیب جورج بوش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد ولی نتیجه انتخابات را به او واگذار کرد و به کاخ سفید راه نیافت. اگر به عکس‌های او در سال ۲۰۰۳ میلادی نگاه کنید، می‌بینید که چشم‌هایش بسیار روشن هستند. ولی اکنون دیگر خبری از آن چشم‌های روشن در چهره او نیست. او به استفاده از لنزهای رنگی عادت دارد. بعضی رسانه‌ها خبر داده‌اند که او برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشم‌های خود، بوتاکس تزریق کرده و ظاهرا هم به نظر می‌رسد که چین و چروک‌های عمیق خط لبخندش را با تزریق بوتاکس محو کرده است.

دکتر سالیا که از پیشکسوتان جراحی پلاستیک آمریکاست، در این خصوص می‌گوید: «بوتاکس، چهره وزیر امور خارجه سابق آمریکا را دگرگون و پیشانی‌اش را صاف‌تر کرده است.

آرنولد شوایتزینگر از سیاست­مدارانی است که قبل از ورود به دنیای سیاست یک بازیگر مشهور بود که طرفداران زیادی هم داشت و بخشی از این محبوبیت را مدیون چهره‌اش بود.

هر چند این بازیگر و سیاست­مدار آمریکایی خودش انجام هر گونه جراحی پلاستیک روی صورتش را انکار می‌کند، اما مقایسه عکس‌های قبلی‌اش چیز دیگری نشان می‌دهد، او فک و چانه‌اش را جراحی کرده تا قوی‌تر به‌نظر برسد. مو هم کاشته‌ است.

ژاک شیراک رئیس‌جمهور سابق فرانسه یکی از سیاست­مدارانی است که با وجود شواهد غیرقابل انکاری که برای انجام عمل زیبایی وی وجود داشت، مصرانه این کار را انکار می‌کرد.

وی مدت زمان نسبتا طولانی‌ای در محافل مختلف دیده نشد و بعد از این غیبت بود که شایعه انجام عمل‌های زیبایی وی قوت گرفت.

این شایعات بر این مبنا بود که وی این مدت را برای انجام جراحی پوست و صورت در کانادا بوده است و ناگهان با چهره­ای صاف و با نشاط دیده شده است.

اهالی رسانه، صورت پر از چین و چروک شیراک را با صورت جدیدش مقایسه، و انکارهایش را بی اعتبار کرده­ اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا