اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

سنجشی خانگی برای اطلاع از وضعیت سلامتی قلب

به گزارش آفتاب سلامت اگر در حال نشسته قادر به لمس انگشتان پاهای خود نبودید مجله آمریکایی «قلب و فیزیولوژی گردش خون» Heart and Circulatory Physiology توصیه کرده است بعد از این ناکامی هر چه سریعتر به یک پزشک متخصص قلب مراجعه کنید.

اخیرا مجله آمریکایی «قلب و فیزیولوژی گردش خون» نتیجه‌ی یک مطالعه‌ی گسترده‌ی پزشکی را منتشر ساخته که در آن ۵۲۶ شرکت کننده ۲۰ تا ۸۳ ساله سعی کردند حرکت ورزشی ساده‌ای را انجام دهند که تعیین کننده‌ی سلامت یا بیماری قلب آن‌ها بود. آن‌ها در حالت نشسته باید نوک انگشتان پای خود را لمس می کردند.

محققان این تحقیق در تگزاس دریافتند بین انعطاف‌پذیری عروق قلب و قابلیت نرمش و خم و راست شدن بدن به ویژه در افراد بالای ۴٠ سال ارتباط معناداری وجود دارد. در این نتیجه‌گیری علمی، آن‌ها اعلام کردند، افرادی که در یک وضعیت ورزشی ساده، قادر به لمس نوک انگشتان پای خود نیستند، باید هر چه سریع‌تر به متخصص قلب مراجعه کنند.

محققان این تحقیق عنوان کردند:

اگر در مورد وضعیت قلب خود نگران هستید و می‌خواهید از سلامتی قلبی خود مطمئن شوید، این روش به‌طور قطع یاری‌تان می‌کند. دو ویژگی ساده و آسان بودن این سنجش، امکان انجام آن را در منزل ممکن کرده است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که با دست‌ها انگشتان پای خود را بگیرید و اگر بتوانید این کار را انجام دهید، در وضعیت خوبی قرار دارید و قلب شما هنوز سالم است.

 بررسی سلامتی ۵۲۶ داوطلب آزمایش لمس انگشتان پا، نشان داد افرادی که انعطاف بدنی مناسبی داشتند، صاحب قلب سالمی نیز بودند. بنابراین با بکارگیری روش مذکور، سلامتی قلب مورد سنجش قرار گرفته و می‌توان بدون هزینه و انرژی قابل توجه، شناختی هر چند مقدماتی درباره وضعیت قلب خود به دست آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا