اکسیر سلامتنوآوری های پزشکی

رسوراترول  resveratrol مکملی شناخته شده در دنیا و ناشناس در ایران

به گزارش آفتاب سلامت زمانی که دانشمندان کشفی جدید را با مخاطبین تازه‌های پزشکی در میان می‌گذارند، این حق به وجود می‌آید تا مصرف‌کنندگان از میان بهترین محصولات، انتخاب مناسب‌تری داشته باشند. اینک در حالی که بازارهای جهانی از مکمل مشهوری به نام رسوراترولresveratrol  اشباع شده، در ایران نه تنها اثری از این مکمل نیست بلکه حتی اطلاعات کاملی درباره‌ی این ماده‌ی مفید درمانی در دسترس قرار داده نشده است.

مارس ۲۰۱۷ پس از ده‌ها مرکز معتبر دانشگاهی و پژوهشی باز یک موسسه‌ی معتبر تحقیقاتی، ماده‌ی «رسوراترول»  resveratrol را یک عامل احیا کننده و کند کننده‌ی روند پیری معرفی کرد.

موسسه تحقیقاتی Virginia Tech Carilion Research Institute  پس از آزمون‌های علمی بر نمونه‌های آزمایشگاهی، ویژگی‌های ضد پیری و اثرات مثبت آن را بر عملکرد زیستی بدن چشم‌گیر و خیره کننده توصیف کرد.

این پژوهش ۷ مارس ۲۰۱۷ در مجله علمیThe Journals of Gerontology, Series A: Biological Sciences and Medical Sciences منتشر شده است.

اگر کلید واژه Resveratrol را در سایت های معتبری چون ISI جستجو کنید، صدها مقاله‌ی علمی و پژوهشی در دسترس قرار می‌گیرد که همگی آن‌ها به تاثیرات شگفت انگیز و مثبت رسوراترول اذعان دارند.

رسوراترول یا رزوراترول resveratrol نوعی فیتو الکسین طبیعی است که در گیاهانی مانند توت، بادام، تمشک و به‌طور ویژه در انگور قرمز دانه دار، قابل استخراج است.

هر روز که می‌گذرد این ماده بیشتر از پیش در کانون بررسی‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

آثار مثبت متنوعی را در آزمون‌های مختلف به این ماده نسبت داده‌اند. جلوگیری از ابتلا و مداوای بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات عضلانی، چاقی، دیابت، انواع سرطان، تعویق در مرگ برنامه‌ریزی شده‌ی سلولی و کند کننده‌ی روند پیری برخی از خواص عدیده‌ای است که در مقالات و پژوهش‌های مستقل در رسوراترول مورد مطالعه قرار گرفته و به‌طور علمی نشان داده شده است.

رسوراترول را یکی از قدرتمندترین و موثرترین آنتی اکسیدان‌هایی معرفی می‌کنند که در برابر سرطان روده بزرگ و پروستات، بیماری عروق کرونر قلب (CHD)، بیماری‌های عصبی دژنراتیو، بیماری آلزایمر و بیماری‌های ویروسی، نقش محفاظتی برعهده دارد.

یکی از فروشگاه‌های معتبر بین المللی، از میان تولید کنندگان رسوراترول طبیعی در شکل مکمل، با توجه به رویکرد مشتریان به محصولات شرکت‌های برتر از لحاظ عرضه محصول با کیفیت تر طبق نظرنگاری آنان، ۲۰ مکمل برگزیده رسوراترول را به ترتیب رتبه محبوبیت و سطح فروش معرفی کرده است:

  1. رسوراترول شرکت: BRI Nutrition
  2. رسوراترول شرکت: Purest Vantage
  3. رسوراترول شرکت: Resveratrol Supplement
  4. رسوراترول شرکت: aSquared Nutrition
  5. رسوراترول شرکت: NOW Foods
  6. رسوراترول شرکت: aSquared Nutrition
  7. رسوراترول شرکت: NutraChamps
  8. رسوراترول شرکت: Garden of Life
  9. رسوراترول شرکت: PURELY beneficial
  10. رسوراترول شرکت: Gaia Herbs
  11. رسوراترول شرکت: Simply Natures Pure
  12. رسوراترول شرکت: Life Extension
  13. رسوراترول شرکت: Jarrow
  14. رسوراترول شرکت: Sinatra
  15. رسوراترول شرکت: Reserveage Nutrition
  16. رسوراترول شرکت: Activa Naturals
  17. رسوراترول شرکت: Nutrition Essentials
  18. رسوراترول شرکت: Life Extension
  19. رسوراترول شرکت: Zhou Nutrition
  20. رسوراترول شرکت: Helix Healthstore

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا