گفت و گو

دریافت گواهینامه GMP و قدرت تامین مواد اولیه تمام داروسازیهای کشور

لطفا مخاطبین ماهنامه آفتاب سلامت را با خود و مجموعه صنایع شیمیایی دکتر مجللی آشنا کنید.

مهندس علی علیزاده مدیر عامل مجتمع صنایع شیمیایی دکتر مجللی هستم. فعالیت مجموعه صنایع شیمیایی دکتر مجللی از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است. این مجموعه بزرگ‌ترین تولید کننده مواد شیمیایی دارویی و آزمایشگاهی در سطح کشور شناخته شده و ما اولین شرکتی هستیم که در حوزه تولید مواد شیمیایی دارویی و آزمایشگاهی از سازمان غذا و دارو GMP دریافت کرده است. این شرکت در حال حاضر تامین‌کننده‌ی مواد اولیه مورد نیاز در صنعت دارویی کشور می‌باشد. سال‌هاست که محصولات ما در صنایع دارویی شناخته شده است.

آقای مهندس طولابی شما به عنوان مدیر مارکتینگ و فروش این مجموعه به کدام داروسازی‌ها، مواد اولیه عرضه می‌کنید؟ چشم انداز فعالیت مجموعه را در آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در حال حاضر بسیاری از داروسازی‌های معتبر کشور جزء مصرف‌کنندگان دائمی محصولات این مجموعه می‌باشند.

این ظرفیت و توانایی در مجموعه وجود دارد که در راستای تامین نیاز تمام داروسازی‌های سطح کشور پاسخگو باشد. نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا علاوه بر اعلام دریافت گواهینامه GMP توانایی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه مقتدر دکتر مجللی اطلاع‌رسانی شود و شرکت‌های داروسازی در جریان کمیت و کیفیت تولیدات جدید مجموعه قرار گیرند. خوشبختانه انعکاس این اطلاعات در نمایشگاه با استقبال مراکز شرکت‌کننده نیز مواجه گردید.

با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، از آن‌جا که محصولات تولیدی ما از نظر کیفیت و قیمت کاملا قابل رقابت با محصولات خارجی است، تعامل شرکت‌های داروسازی با مجموعه دکتر مجللی، تعاملی سودمند برای طرفین است.

مهندس علی علیزاده: این مجموعه تولیدی با در اختیار داشتن تجهیزات و تکنولوژی خالص‌سازی بروز دنیا قادر به تولید طیف وسیعی از محصولات آزمایشگاهی و دارویی با گریدهای مختلف می‌باشد.

فرآیند تامین مواد اولیه از منابع خارجی با توجه به طولانی بودن پروسه واردات و عدم امکان زمان‌بندی دقیق باعث بروز مشکلات متعدد در برنامه‌ریزی مالی و تولید شرکت‌های داروسازی می‌گردد، لذا مجموعه دکتر مجللی، علاوه بر این‌که در روش پرداخت، تسهیلات فوق‌العاده خوبی را، بر اساس اعتماد به شرکت های هم وطن ارائه می‌دهد در ضمن از لحاظ زمانی، با سرعتی غیرقابل رقابت، هر حجمی از مواد مورد نیاز را تامین می‌کند. این اظهارات فقط ادعای بدون استناد نیست و فرایند همکاری با شرکت‌های معظم طرف قرارداد با مجموعه دکتر مجللی، بهترین شاهدان این ادعا هستند.

رعایت استانداردهای سازمان محترم غذا و دارو (GMP) در این مجموعه، باعث اطمینان خاطر در مصرف محصولات، توسط شرکت‌های داروسازی می‌گردد.

مقایسه نمایشگاه ایران فارما امسال با سال گذشته

مهندس مهرداد طولابی: ایران فارما در سال ۹۶ بسیار پربارتر از سال گذشته بود. نمایشگاه امسال با حضور شرکت‌های بیشتر و بازدیدکنندگان مشتاق‌تر همراه بود. امیدوارم این استقبال چشم‌گیر، نتایج تجاری خوبی نیز در پی داشته باشد.

نظر شما درباره فرم و محتوای ماهنامه دارویی و پزشکی آفتاب سلامت چیست؟

مهندس مهرداد طولابی: محتوا و رویکرد مجله، سطح نوشته‌ها و فرم و گرافیک آن گویای سوابق طولانی و تخصص و خوش‌فکری دست‌اندرکاران ماهنامه آفتاب سلامت است. این نشریه رفرنس‌های شفاف و کاربردی برای دستیابی به موضوع مقاله‌ها را با سخاوت در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این مقاله‌های بی‌سابقه در صورت پی‌گیری به تولید منجر می‌شوند. به طور مثال وقتی داروی روسی Visomitin وایسومیتین در آفتاب سلامت معرفی شد، آمادگی شرکت روسی برای همکاری با شرکا را هم لینک کردید. حتی اسم پرفسور «ولادیمیر اسکولاچف» Vladimir Skulachev سازنده دارو ، همراه با نشانی پستی شماره فاکس و ایمیل دانشمند سازنده را هم منتشر کردید. من واقعا به دست‌اندرکاران این مجله به‌خاطر انجام این حرکت پژوهشی کاربردی به نوبه خود تبریک عرض می نمایم.

کلام آخر

امید است شرکت‌های معظم داروسازی با حمایت از تولیدات استاندارد و با کیفیت داخلی ضمن بهره‌مندی از شرایط مناسب تامین، باعث شکوفایی هر چه بیشتر صنایع داخلی گردند.

شرکت مجتمع صنایع شیمیایی دکتر مجللی، تولیدکننده مواد شیمیایی دارویی و آزمایشگاهی، در سال ۱۳۷۹ توسط گروهی از پیشگامان صنایع شیمیایی کیفی (Fine Chemicals)، با اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنایع وقت راه اندازی گردید.

هدف از تاسیس این شرکت تامین مواد شیمیایی دارویی و آزمایشگاهی و ارائه خدمات مناسب و به هنگام به مشتریان در بازارهای داخلی و خارجی، مطابق با استانداردهای جهانی می‌باشد.

این مجتمع، با کمک پرسنل مجرب و با بهره‌گیری از ابزار مدرن و هم‌چنین استفاده از سیستم‌های نوین مدیریت و به‌کارگیری استانداردهای جهانی در زمینه تولید، کنترل کیفی و تضمین کیفیت، ضمن ارتقا مداوم کیفیت محصولات خود، موفق به اخذ گواهینامه‌های GMP و  ISO 13485 و ISO 9001 گردیده است و هم اکنون نیز با اجرای الزامات لازم در حال اخذ گواهینامه آکرودیت آزمایشگاه و ISO 17025 می‌باشد. این شرکت از بدو تاسیس، با تاکید بر کیفیت محصولات خود، توانسته به تدریج اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب نموده و با ارائه خدمات موثر به بزرگ‌ترین تولید کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی در کشور تبدیل شود.

  متین جمالزاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا