تفسیر سلامت

دختری از برست/ La fille de brest

به گزارش آفتاب سلامت این فیلم بازسازی رویدادی واقعی است که در آن جان بیش از ۲۰۰۰ انسان قربانی حرص و آز مشتی عاشق ثروت می شود.

مسئولین یک کمپانی داروسازی فرانسوی برای این که سرمایه گذاری خود بر داروی «بنفلورکس» را سریع تر به سود دهی برسانند پیش از آزمایشات کافی و صرف زمان متعارف، داروی مرگ بار را به بازار عرضه می کنند تا در حین مصرف آن، از سوی بیماران دیابتی، عوارض دارو را بر جسم و جان مردمانی «تن رنجور» بیازمایند.

«ایرن فرانشون» قهرمان این فیلم، پزشکی شهرستانی است که پس از بررسی تخصصی کارکرد داروی ناکارآمد، متوجه می شود بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ پس از مصرف «بنفلورکس» دچار التهابات شدید و وضعیت جسمی خطرناکی می شوند.

«ایرن فرانشون» تلاش می کند تا سازندگان دارو را از فاجعه در حال وقوع مطلع سازد ولی مسئولین شرکت که در حال شمارش پول های به دست آمده از فروش «بنفلورکس» هستند به هیچ وجه حاضر نیستند بزم شیطانی خود را برهم زده و فروش دارو را متوقف سازند. آنان وقتی با اصرار و پافشاری «فرانشون» مواجه می شوند، غیرمتخصص بودن ایرن در وادی داروسازی را به سخره می گیرند و از او می خواهند خود را زیر چرخ های تانک در حال پیشروی شرکت نیندازد.

ایرن که پزشکی شهرستانی اهل برست است،  تنها و بدون حامی در مقابل شرکت غول پیکری قرار می گیرد که ۳۰۰ نمایندگی در  ۱۴۰ کشور دنیا داشته و ۲۱۴۰۰ کارمند دارد.

این پزشک زن به هر دری می زند و با پشتکاری تحسین برانگیز و از خود گذشتگی و جسارت، یک تنه ناوگان قدرتمند شرکت «داروسازی سرویر» را به زانو در می آورد.

علی رغم این که این فیلم ۱۲۸ دقیقه طول می کشد، جذابیت  آن در حدی است که تا آخرین دقایق تماشاچیان خود را حفظ می کند. بازی چشم گیر «بابت نادسن» و کارگردانی «امانوئل برکات»، فیلم فرانسوی دختری از برست را دیدنی کرده است.این فیلم سال ۲۰۱۶ در فرانسه توسط دو تهیه کننده فرانسوی «کارولین بنجو» و «کارول اسکاتا» تولید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا