تفسیر سلامت

خاطرات داروخانه: دقت کردن یا دقت نکردن، مسئله این است

آفتاب سلامت: دکتر کرکره داروخانه را پایین کشید و ما را دور هم جمع کرد و گفت:

«داروهای کم مصرف دارند به تاریخ انقضا خودشان می رسند ولی کسی اهمیتی نمی دهد. من هم باید از فردا بخشی از ضررهای در حال وقوع داروخانه را با شما قسمت کنم تا ضرب المثل سوزن و جوالدوز را همه با هم درک کنیم.»

فردا صبح از ترس سوزن و جوالدوز برای هر دارو یک تبلیغ مشتری پسند نوشتم و کاغذهای چاپ شده تبلیغات را در معرض دید مشتری ها قرار دادم.

مثلا برای یک نوع گلوکزامین نوشتم: «بازسازی مفاصل آسیب دیده، ضد درد مفاصل زانو و دست. مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز» برای نوعی قرص تقویت قوای جنسی نوشتم: «کمک به افزایش توان جنسی، افزایش انرژی و کاهش خستگی‌های جسمی و ذهنی.»

دکتر از دیدن تبلیغات پرینت شده و احساس مسئولیت کارکنان، گل از گلش شکفت و تهدیداتش را به تعویق انداخت. تبلیغات چاپی من آن قدر اثر گذار شد که همه داروهای کم مصرف در مدت کوتاهی به فروش رسید و اهمیت تبلیغات مشتری پسند بیشتر از پیش معلوم شد.

یک روز مشغول محاسبه قیمت یک نسخه بودم که مردی میان سال با صدایی آرام و تقریبا خجالت زده به من گفت این قرص هایی که تبلیغش را این جا چسبانده اید واقعا موثر هستند؟ بدون اینکه سرم را بلند کنم همان طور که داشتم روی نسخه قیمت می زدم جواب دادم بله تاثیر خوبی دارند، هر کس یک بار امتحان کرده برای خرید مجدد دوباره به داروخانه آمده است. اکثر مصرف کننده ها راضی بوده اند. مرد که با حرف های من متقاعد شده بود، گفت لطفا همراه نسخه من ده تا از این قرص‌های تقویتی بگذارید. من هم ده تا از قرص های افزایش توان جنسی شمردم و توی پاکت ریختم و همراه داروهای نسخه شده تحویلش دادم. تقریبا یک هفته بعد بود که همان مرد دوباره به داروخانه آمد و به من گفت اگر ممکن است سی تا از قرص هایی که آن روز به من داده بودید، دوباره مرحمت کنید. خیلی موثر بودند. درد پای مادرم خیلی بهتر شده. از من خواسته باز هم  برایش بخرم. گفتم یادم نمی آید آن روز چه دارویی تحویل تان داده بودم. جعبه‌اش را اگر نشان دهید ممنون می شوم. مرد میان سال پاکت داروی مورد نظر را از جیبش خارج کرد و به من داد. روی آن نوشته شده بود «کپسول سینورکس ده عدد.» بی معطلی فهمیدم که چه افتضاحی پیش آمده است. پیرزن بیچاره به جای گلوکوزامین، قرص تقویت جنسی خورده بود. با مهربانی گفتم: از آن قرص‌ها تمام کردیم یک نوع قرص جدید جایگزین شده که اثرش از آن هم بهتر است. خلاصه سی تا قرص گلوکزامین به او دادم و رفت. ولی نمی دانستم گلوکوزامین تا چه اندازه می تواند به اندازه سینورکس رضایت مادرش را جلب کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا