اکسیر سلامت

تقویت پدافند غیرعامل پزشکی، چتر امنیتی مصرف کنندگان دارو

مراسم سوگواری «برنارد شرمن» و همسرش، مالک داروسازی آپوتکس در حالی برگزار شد که فرزندان این فوت شدگان، پرچم رژیم اسرائیل را در مراسم یادشده جلوتر از پرچم زادگاه خود کانادا قرار داده بودند.

«گولیت بارام» سفیر رژیم صهیونیستی در کانادا در پیامی به بازماندگان شرمن اظهار داشت: «ما دوستان و حامیان بزرگی را در کانادا از دست داده ­ایم. ما را در غم بزرگ خود شریک بدانید…».

این اظهار تاسف به دلیل کمک­ های نجومی و پیوسته ­ای بود که این زن و شوهر به مراکز صهیونیستی حامی سیاست­ های اسرائیل تقدیم می­ کردند.

برنارد و هانی شرمن پیش از مرگ در یکی از اقدامات حمایتی آشکار شده، از مراکز صهیونیستی مبلغ پنجاه میلیون دلار به مرکز «جذب یهودیان متحد» United Jewish Appeal کمک مالی کرده بودند. فعالیت اصلی مرکز یادشده، تشویق یهودی­ های جهان به ترک کشور اجدادی و مهاجرت به فلسطین اشغالی است.

پانزده دسامبر ۲۰۱۷ ، جسد این زن و شوهر حامی اسرائیل را در استخر سرپوشیده منزل­شان در تورنتو یافتند. علت مرگ برنارد ۷۵ ساله و هانی ۷۰ ساله، فشرده شدن مجاری تنفسی و خفگی اعلام شده است.

پلیس کانادا، در گمانه ­زنی شتاب زده­ ی خود که بسیاری آن را شگفت­ آور و باورناپذیر عنوان کرده اند اظهار داشت: «دکتر برنارد شرمن، مدیر عامل آپوتکس ابتدا در اثر خشمی جنون­ آمیز، همسرش هانی را به قتل رسانده و سپس به­ خاطر حس ندامت و فشار عصبی شدید، خود را حلق­ آویز کرده است. ما در این قتل و خودکشی انجام یافته، در جستجوی مظنون یا مظنونینی نیستیم».

ارائه ­ی این گمانه ­زنی در حالی روی می­دهد که تمام دوربین­ های حفاظتی عمارت مجلل و گران­ قیمت شرمن به طرزی ماهرانه از کار افتاده و هیچ سند قابل قبولی در تایید نظریه­ ی پلیس وجود ندارد.

فرزندان، دوستان و نزدیکان مالکین داروسازی آپوتکس با اظهار نظر پلیس کانادا به شدت مخالفت کرده و تئوری پلیس را رفع تکلیفانه، بی­اساس و تا حدودی مشکوک دانسته ­اند.

وکیل مشهور کانادایی، «براون گرینسپن» که برای خانواده­ ی شرمن فعالیت می­ کند، از سوی فرزندان برنارد شرمن، مامور شده است تا در تحقیقاتی مستقل از پلیس، معمای مرگ پدر و مادر موکلین را رمز گشایی کند.

وکیل سرشناس در اقدامی فوری، دو کارآگاه خصوصی ماهر به نام­ های مایکل دیویس و تام کلاتن را برای انجام تحقیقات مستقل استخدام کرده است.

براون گرینسپن ضمن مخالفت با دفن اجساد میلیاردرهای جان باخته، با بی ­اعتنایی به نتیجه­ ی کالبدشکافی پلیس، به تیمی زبده ماموریت داده تا کالبدشکافی دقیق و مجددی را انجام داده و نتایج بررسی­ ها را در اختیار کارآگاهان خصوصی قرار دهند.

آخرین پرونده ­ی حقوقی که سال ۲۰۱۷ برنارد شرمن و شرکت آپوتکس را به دادگاه کشاند، شکایت شرکت صنایع دارویی تیوا Teva Pharmaceutical Industries بود. این شرکت دارویی که مقر آن در فلسطین اشغالی است، مدعی شده بود که آپوتکس یکی از مدیران دارویی شرکت تیوا را اغوا کرده و فرمولاسیون داروهای فشار خون این شرکت را بر روی فلاش مموری از مدیر خیانتکار تیوا دریافت داشته و بر اساس اطلاعات مسروقه، درآمد نامشروع کسب کرده است.

تیوا به دلیل فقر و نقصان مدارک محکمه پسند نتوانست در سال ۲۰۱۷ دادخواست خود را در دادگاه پیش ببرد اما هم­چنان در حال پی­گیری ادعای سرقت آپوتکس از اسرار محرمانه­ ی خود است.

تیوا اظهار داشته که در پی سوء استفاده شرکت آپوتکس، درآمد شرکت دارویی تیوا به­ شدت کاهش یافته و مجبور است برای ادامه­ ی حیات اقتصادی، یک چهارم کارکنان خود را  اخراج کرده و از پرداخت پاداش سال ۲۰۱۷ به کارکنان خود اجتناب ورزد.

ماهنامه آفتاب سلامت به متولیان پدافند غیرعامل پزشکی و مراکز امنیتی کشور ایران،  فاجعه­ آفرینی سال ۱۳۶۴ از سوی شرکت Mérieux را یادآوری می­ کند که در آن تعداد بسیار زیادی از هم­وطنان بی­گناه ایرانی از طریق خون­ های وارداتی آلوده از این شرکت خارجی، به ویروس HIV مبتلا شدند.

فاجعه ­ای که پیش­تر در میهن اسلامی رخ داد، می­ تواند با توطئه­ ی برخی دشمنان همیشگی کشور ایران به کمک شرکت­ های غیر قابل اعتماد خارجی در اشکال مختلف تکرار شود.

داروهای آلوده­ای را تصور کنید که می­ توانند با رسوب دادن تدریجی موادی سمی با دوزی پایین، مسبب جهش سلولی و سونامی سرطان و هزینه­ های هنگفت آن در یک پروسه­ ی زمانی نامحسوس شوند. عقیم­ سازی و نازایی، دیابت و بسیاری بیماری­ های دیگر می ­توانند با دست­های شیطانی بیوتروریسم به کشور ما تحمیل گردند.

 بنابراین با توجه به ازدحام شرکت­ های خارجی که خواهان عرضه­ ی محصولات خود به بازار طمع برانگیز ایران هستند، بررسی در ماهیت و هویت شرکت های طرف تجارت با ایران از اهمیت غیرقابل اغماضی برخوردار است که مسئولیت بسیار سنگین آن بر دوش پدافند غیرعامل پزشکی و مراکز و نهادهای امنیتی است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا