اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامت

تقاضای پیش خرید داروی ضد سرطان روسی قبل از تولید انبوه

به گزارش آفتاب سلامت روسیه هم چنان که در تمام زمینه های تحقیقات پزشکی، با آمریکا و کشورهای پیشرفته رقابت تنگاتنگ دارد، اما همواره ترجیح داده است چراغ خاموش حرکت کرده و چند و چون پژوهش ها و فعالیت های علمی خود را از چشم و گوش رسانه ها مخفی نگاه دارد. مقامات روسی از سکوت رسانه ای خود در زمینه ساخت داروهای خاص، به دلیل آن چه که احتمال کپی برداری کمپانی‌های غربی عنوان می شود، دفاع کرده اند.

دکتر «ورونیکا اسکورتسوا» وزیر بهداشت روسیه به دلیل اهمیت موضوع ساخت داروی درمان کننده سرطان، در اقدامی کم سابقه مستقیما به ماجرا ورود کرده و نتایج آزمایش داروی روسی ضدسرطان را حیرت آور توصیف کرده است.

وزیر بهداشت و درمان روسیه که خود متخصص رشته مغز و اعصاب است اعلام کرد داروی روسی  با حمله به سلول های سرطانی، نتایجی باور نکردنی ایجاد کرده است.

دکتر اسکورتسوا عنوان داشت: کشورهای خارجی زیادی از جمله ژاپن پس از پیشنهاداتی قابل بررسی، برای تولید مشترک در زمینه داروی ضد سرطان تقاضای مذاکره کرده اند.

ورونیکا طی مصاحبه با رادیو اسپوتنیک عنوان داشت: داروی ساخت محققان روسی با چند نوع سرطان مبارزه می کند و آزمایش های آن بسیار موفقیت آمیز و حتی برتر از نمونه آمریکایی است و نتایج شگفت آور و بیشتر از انتظاری را از خود نشان داده است.

براساس بیانات مطرح شده، داروی جدید ضد سرطان ساخت شرکت روسی Biocad ، مستقیما به سلول های سرطانی حمله کرده و آنها را نابود می کند.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: هم اکنون روند و نتایج تحقیقات داروی روسی از سوی مجامع پزشکی در جهان پی گیری می شود و ژاپنی ها نیز تقاضای خرید فنآوری روسی و همکاری برای تولید مشترک را ارائه کرده اند.

وزیر بهداشت و درمان روسیه گفت: داروی روسی در تمام جهان فقط یک مدل مشابه دارد که در آمریکا تولید می شود، ولی مقایسه نتایج تحقیقات دو دارو نشان می دهد داروی مشابه آمریکایی تاثیر شفابخشی کمتری نسبت به داروی روسی دارد.

پس از دکتر اسکورتسوا، «دیمیتری ماروزوف» یکی از محققین تیم پزشکی آزمایش و تولید این دارو گفت: داروی روسی هم موثرتر و هم در دسترس تر از مشابه خارجی خواهد بود. در زمان حاضر هزینه دوره درمان با این نوع داروها در غرب حدودا ۱۲۰ هزار دلار است در حالی که هدف ما عرضه ارزان تر داروهای این چنینی برای همه از جمله نیازمندان است.

این محقق افزود: قیمت داروی ضد سرطان روسی بدون شک ارزان تر از مشابه خارجی خواهد بود و پس از گذشت سه ماه اثرات درمانی آن از جمله کاهش قابل توجه تومور متاستاز و کم شدن تومور سرطانی ملانوما ظاهر خواهد شد.

ماروزوف نوید داد: مطالعه اثرگذاری درمانی دارو بر سرطان ریه و سرطان معده، گام بعدی تیم آن هاست و اگر مطالعات با موفقیت سپری شود، تولید انبوه دارو در اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

وزارت بهداشت روسیه پیرامون به کارگیری این دارو برای درمان انواع سرطان اعلام کرده است با این که کشورهای خارجی زیادی به خرید فناوری و دانش تولید داروی ضد سرطان روسی علاقه نشان داده اند ولی شهروندان روسیه برای برخورداری از تسهیلات درمانی این دارو در ارجحیت قرار خواهند داشت.

شایان ذکر است با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۶ دانشمندان ساعی در زمینه مبارزه با سرطان، سال ۲۰۱۶ را پر از موفقیت های بزرگ علمی علیه سرطان توصیف کرده و به بیماران مبتلا به انواع سرطان نوید داده اند شمارش معکوس معالجه کامل این بیماری آغاز شده و بزودی سرطان در شمار بیماریهای مهار شده طبقه بندی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا