اکسیر سلامت

ترکیب آرامش­ بخش چشم­ بند خواب با هدست هوشمند

به گزارش آفتاب سلامت شرکت سازنده ­ی یک وسیله­ ی پوشیدنی به نام silentmode که ترکیبی از چشم­بند خواب و هدست هوشمند است، به افرادی که به هر دلیل دچار بی­ خوابی یا افت کیفیت خواب خود هستند وعده داده تا با استفاده از وسیله­ ی عرضه شده ­ی آن­ ها خوابی دلخواه و آرامش­ بخش را تجربه کنند.

مشاغلی که بی­ خوابی و اختلالات جدی خواب را به دنبال دارند، تهدیدی جدی علیه سلامتی شاغلین محسوب می ­شوند. پلیس، پرستار، نگهبان و افرادی که شیفت شب­ کاری یا چرخشی، نظم خواب و بیداری­ شان را بر هم می­ زند، وقتی می­ خواهند بخوابند با مشکل نور روز و سر و صدای آغاز کار و فعالیت دیگران روبرو هستند. این بی ­نظمی می ­تواند به عوارضی چون رها نشدن از احساس خستگی، تحریک­ پذیری و اضطراب، عدم تمرکز و افسردگی منجر شده و شخص به استفاده از داروهای خواب ­آور و مسکن روی آورد.

پرفسور «جینس اچ نیلسون» Jens H. Nielson، استاد دانشگاه چالمرز سوئد و از توسعه­ دهندگان این فن آوری مداوای بی خوابی، ویژگی بارز silentmode را ایجاد فضایی خصوصی و بدون استرس ، حتی در شلوغ ترین اتاق ها عنوان کرد.

جینس گفت: ما پیش از عرضه ­ی این فن ­آوری، آزمون­ های لازم را با همکاری داوطلبین انجام داده و از مثبت بودن نتیجه­ ی کار خود کاملا مطمئن هستیم. پوشیدنی آرامش­ بخش Silentmode می­ تواند با فراهم آوردن خاموشی و تاریکی مورد نیاز، افراد نیازمند خوابی آرام را به آرامشی دلخواه رهنمون شود. Silentmode مجهز به پخش هوشمندانه ­ی موسیقی ­های مناسب با مراحل مختلف خواب است تا باعث عمیق­ تر شدن خواب گردد. می­ توان Silentmode را برای استفاده از امکانات Apple HealthKit و Google Fit تنظیم کرده و در حال استراحت از این امکانات نیز بهره­مند شد.

طبق ادعای سازنده، Silentmode از جنسی ساخته شده که باعث تعریق یا حساسیت نمی­ شود و به ­خاطر شکل ۳۶۰ درجه ­ای، به ­خوبی می­ تواند جلوی ورود صداهای مزاحم و نورهای مختل­کننده ­ی خواب را بگیرد. سازنده با شعار «جهان را برای خوابی آرام تنظیم کنید» به خریدار این محصول، وعده­ ی سکوت و خاموشی ۱۰۰ درصدی داده است و مدعی است سیستم هوشمند به ­کار گرفته شده در این محصول، تمام صداهای اضافی محیط را به خوبی شناسایی و حذف می­ کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا