نقد کاربردی

ترامپ در وزیر کردن «رونی جکسون» پزشک مورد علاقه اش، ناکام ماند

«رونی جکسون» پزشک کاخ سفید برای تصدی وزارت امور کهنه­ سربازان آمریکا رد صلاحیت شد. وی به عنوان پزشک دونالد ترامپ به دلیل مصرف مشروبات الکلی، نوشتن نسخه ­های سفارشی مخدر برای دوستان نظامی و مشکلات اخلاقی دیگر از سوی مجلس سنا فاقد صلاحیت لازم تشخیص داده شد.

این همان پزشکی است که سلامت روحی و جسمی ترامپ را برای تصدی پست ریاست جمهوری با توصیفاتی غیرحرفه ­ای و اغراق­ آمیز تایید کرده بود و این اظهارات در حالی انجام شد که صدها پزشک مغز و اعصاب آمریکایی، با استناد به گفته ­ها و رفتارهای افسار گسیخته ترامپ، او را فاقد صلاحیت عقلی معرفی کرده و طی نامه ­های کتبی ارسالی از رونی جکسون خواسته بودند تا دونالد ترامپ را در یک کمیسیون روان­پزشکی مورد معاینه قرار دهند اما رونی جکسون عنوان داشت که ترامپ هرگز زیر بار چنین اقدامی نخواهد رفت.

اینک سوال این است که چگونه می­ توان به گواهی رونی جکسون شخصی رد صلاحیت شده، در تایید سلامت جسمی و روحی ترامپ اعتماد کرد؟ برخی از رفتارهای مستند ترامپ را می ­توان به راحتی مورد ارزیابی قرار داد:

  • ترامپ مانند کودکی لجباز ناگهان تصمیم می­گیرد بیمه­ ی سلامت همگانی دولت اوباما را باطل سازد. علی­رغم مخالفت دانشمندان آمریکایی تصمیم می ­گیرد آمریکا را از قوانین بین ­المللی حفظ محیط زیست خارج سازد.
  • واکسن زدن را عامل ابتلای کودکان به اوتیسم اعلام می ­کند.
  • هر کس که مخالفتی با او ابراز کند بلافاصله از جمله­ ی: «تو عقلت را از دست داده­ ای استفاده می­ کند».
  • دست دادن­ های عجیب و غریب و نامتعارف با هدف برهم زدن تعادل فیزیکی شخص مورد نظر.
  • هنوز خودش هم باور نکرده که رئیس جمهور آمریکا است و در جمعی رسمی، گفتگوی ذهنی­ اش را به زبان آورد و گفت: من رئیس جمهور هستم باورت می شود؟
  • اخیرا بدون ارائه برنامه ­ای اجرایی به وزیر بهداشت آمریکا گفته است به داروسازی ها بگو اگر دارو را ارزان نکنند کار به جاهای باریک می ­کشد.
  • برخی مسئولین کشورهای دیگر پیرو جلسات عجیبی که با او برگزار کرده ­اند، به دنبال توصیه های وی دست به اقدامات بی­سابقه زده­ اند. نتانیاهو پیرو اعلام حمایت­ هایی که از ترامپ دریافت داشته به کشتار تظاهرکنندگان روی آورده و اظهار می­دارد که ترامپ حامی قسم خورده ­ی قوم صهیون است و پیرو کشتاری که انجام داده هم اینک گرفتار بازرسان سازمان ملل شده که عازم سرزمین­­ های اشغالی هستند تا برای بررسی جنایات انجام شده در مورد فلسطینی­های بی­دفاع گزارش تهیه کنند.
  • در مورد کره­ی شمالی دقیقا وقتی که دو کره با هم آشتی کرده ­اند و همه چیز رو به صلح و بهبود گذاشته ناگهان ترامپ در گفتگویی غیردیپلماتیک  که حیرت همگان را  برانگیخته،  اظهار می ­دارد که می ­خواهد مدل برخورد شورای امنیت با لیبی را در مورد کره ­ی شمالی اجرا کند و به دنبال این بیانات ناسنجیده بلافاصله روابط کره­ ی شمالی و جنوبی دوباره تیره شده و تهدید و خشونت، جای آرامش پیش از سخنرانی ترامپ را می ­گیرد.

این شخص بنا به اختیارات ریاست جمهوری آمریکا می­ تواند فرمان شلیک موشک­ های اتمی را صادر کند. می ­تواند جهان را با تصمیمات جنون­ آمیز به دره ی هولناک جنگ جهانی سوم سوق دهد. در واقع انتخاباتی که در داخل یک کشور انجام شده، در حال نمایان­سازی آثاری شوم بر اوضاع عمومی جهانی است که میلیاردها انسان در آن زندگی می­ کنند که دونالد ترامپ را انتخاب نکرده ­اند.

کبری حسینی
مدیر مسئول

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا