مسیر سلامت

باکتری سالمونلا به ۳۱ ایالت امریکا حمله ور شد

«اسکات گوتلیب» Scott Gottlieb، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا گفت:

به گزارش آفتاب سلامت «بر اساس شواهد اولیه، گندم و غلات، عامل شیوع بیماری عفونی در سراسر آمریکا هستند. FDA در حال حاضر بازرسی از تاسیسات غذایی را با هدف ردیابی منابع آلوده آغاز کرده است. تصور اولیه از عامل آلودگی سالمونلا Salmonella بسته ­های تجاری نوعی اسنک است. شرکت تولید کننده با FDA همکاری کرده است و ما بلافاصله پس از قطعی شدن عامل آلودگی، فراخوانی محصول را آغاز می­ کنیم. تا این زمان ۷۳ مورد ابتلا به عفونت سالمونلا در ۳۱ ایالت آمریکا گزارش شده است ولی خوشبختانه کسی جان خود را از دست نداده است».

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود یک میلیون و دویست هزار مورد عفونت سالمونلا هر ساله در آمریکا رخ می­ دهد. علی­رغم این­که عفونت سالمونلا به درمان حرف ه­ای نیازی ندارد، حدود ۲۳ هزار بیمار آلوده در بیمارستان بستری می­ شوند و از این تعداد ۴۵۰ نفر جان خود را از دست می­ دهند. کودکان، افراد مسن و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند آسیب­ پذیری شدیدتری  به عفونت سالمونلا دارند.

سالمونلا نوعی باکتری است که می­ تواند منجر به عفونت سالمونلوز شود، بیماریی که باعث ایجاد اسهال، تب و گرفتگی معده می­ شود. علایم بیماری طی ۱۲ تا ۷۲ ساعت ظاهر شده و عفونت ناشی از بیماری می ­تواند از روده به اطراف بدن مهاجرت کرده و در جریان خون حرکت کند. بدون آنتی­بیوتیک و داروهای بازدارنده، ابتلا به این عفونت می ­تواند کشنده باشد.

اسکات گوتلیب در توئیت خود تصویری از یک محصول مشکوک به آلودگی را منتشر ساخته و از مردم آمریکا خواسته است از مصرف این محصول خودداری نمایند.

باکتری سالمونلا معمولاً در بدن جوجه‌ها و تخم ‌مرغ‌­ها وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایع­‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد. این باکتری می‌تواند تخمدان‌های پرنده را آلوده کرده و قبل از تخم گذاردن پرنده، وارد تخم‌مرغ شود یا این­که به هنگام تخم گذاردن پرنده، به پوسته­ ی تخم مرغ نفوذ کند. سالمونلا با پختن غذا از بین می‌رود ولی غذاهایی که حاوی تخم‌مرغ خام هستند، مانند سس مایونز، مشکل‌­ساز خواهند بود. این بیماری از طریق تماس با پوست برخی از خزندگان مثل لاک­‌پشت نیز قابل انتقال است.

اسکات گوتلیب رئیس سازمان غذا و دارو در این روزها همراه با الکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا درگیر پروژه ­ی «کم احتمال» اقناع داروسازی­ها برای ارزان­سازی دارو هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا