اخبار پزشکی جهاننوآوری های پزشکی

بازگشت بیست سالگی

وداع با نشانه های پیری با فرمولاسیون پروفسور سینکلر

 پیش از آنکه اظهارات پروفسور دیوید سینکلر در سال ۲۰۱۸ را درباره بازیابی جوانی با هم مرور کنیم، ابتدا باید بدانیم موقعیت علمی و اعتباری وی چیست.

دیوید اندرو سینکلر David Andrew Sinclair متولد ۱۹۶۹در حوالی سیدنی استرالیا است. او در دانشگاه University of New South Wales رشته زیست شناسی را پایه تحصیلات خود قرار داد و مدرک Ph.D در ژنتیک را از همین دانشگاه اخذ کرد. روش های نوظهوری که سینکلر پیشنهاد میکرد باعث شد در سال ۱۹۹۹ دانشگاه امریکایی هاروارد او را تحت استخدام خود درآورد. سینکلر از کوچک بودن آزمایشگاه خود در این دانشگاه امریکایی راضی نبود اما طولی نکشید که Paul Glenn یک فرد نیکوکار مبلغ ۵ میلیون دلار به هاروارد کمک کرد تا سینکلر بتواند به عنوان مدیر آزمایشگاهی ایده آل به تحقیقات ضد پیری خود کیفیت و سرعت بیشتری ببخشد.

در سال ۲۰۰۴ سینکلر برای رها شدن از برخی محدودیت های دانشگاهی به اتفاق چند تن از همکاران خود شرکت Sirtris Pharmaceuticals را تاسیس کرد و در آن مرکز به طور متمرکز بر روی مشتقات رسوراترول به عنوان فعال کننده آنزیم SIRT1 و همچنین مکملی به نام  Nicotinamide MonoNucleotide (NMN) بر تحقیقات پیگیرانه خود افزود.

از سال ۲۰۰۷ محصولات این شرکت به عنوان مکمل های مشتق شده از رسوراترول برای جلوگیری از بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان و همچنین کند کننده روند پیری روانه بازار شد و با استقبال بسیار خوب مصرف کنندگان مواجه گردید.

در سال ۲۰۰۸، سینکلر به مقام “استاد تمام” دانشکده پزشکی هاروارد ارتقا یافت.

در سال ۲۰۱۱ سینکلر بیشتر از گذشته متوجه کلیدی بودن نقش میتوکندری در حفظ سلامتی سلول ها شد و تحقیقات خود را بر بهبود عملکرد میتوکندری متمرکز ساخت که با به اشتراک گذاشتن مستندات این اقدام، تحسین نخبگان را برانگیخت.او با زیاد کردن تعداد میتوکندری در سلول های موش های سالخورده باعث جوان و چابک شدن این موجودات پیر و بی تحرک شد.

سینکلر شهرت خود را وامدار نتایج موفقیت آمیز آزمایشات ضد پیری می داند که با مشتقات رسوراترول resveratrol از سال ۲۰۱۳ روی حیوانات انجام داده است.این همان آزمایشات مشهوری است که موش های پیر را به موش های جوان تبدیل کرده بود.البته او و چند نفر از اطرافیانش از سال ۲۰۱۵ داوطلبانه به مصرف محصولات آزمایشگاهی ضد پیری اقدام کرده اند.

وقتی از او پرسیدند که چه داروهای ضد پیری مصرف می کند گفت: ” من هر روز صبح ۷۵۰ میلی گرم NMN و یک گرم رسوراترول و ۵۰۰ میلی گرم متفورمین مصرف می کنم .”

بسیاری از مراکز دارویی که آینده محصولات خود را در خطر می بینند، پروفسور سینکلر را به بی پروایی بیش از اندازه و زیر پا گذاشتن قوانین بهداشتی متهم می کنند. با این حال سینکلر عنوان داشته که پس از مصرف داروهای مذکور سن بیولوژیکی اش ۲۴ سال کاهش پیدا کرده است.ماهیچه هایش دوباره جوان شده اند و چربی های شکمش به مقدار ناچیزی رسیده است. او احساس جوانی دوباره را تجربه می کند. پدر سینکلر که ۷۹ سال از عمرش گذشته است بعد از یک سال و نیم مصرف این داروها، به طبیعت گردی و ورزش های مورد علاقه خود می پردازد. طبق اظهارات سینکلر همسر برادرش که در سن ۴۰ سالگی دچار عارضه نازایی شده بود، پس از مصرف داروهای تجویز شده وی، بارداری را تجربه کرده است. این دانشمند هاروارد عنوان داشته که داروهای جوانی را با قیمتی پایین تر از یک فنجان قهوه تا ۵ سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.با اینکه آزمایشات انسانی وی ۲ سال است که آغاز شده اما سینکلر می گوید برای احتیاط قانونی، ۵ سال به زمان نیاز دارد.

سینکلر می گوید وقتی در سلول هایمان، نیکوتین آمید مونوکلئوتید (NMN)، اضافه می شود، سطح NAD + در آن افزایش یافته و سپس سن بیولوژیکی سلول کاهش پیدا می کند و نشانه های جوانی ظاهر می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا