اخبار پزشکی جهاناکسیر سلامتنوآوری های پزشکی

اپل­ واچ چهارم نتوانست دل غذا و داروی آمریکا را به دست آورد

به گزارش آفتاب سلامت تهیه­ ی نوار قلب که در زمره­ ی توانایی­ های اپل­ واچ فهرست شده، در اخذ تاییدیه ­ی FDA آمریکا ناکام ماند. اما برای عرضه ­ی آن مجوز صادر شده است و این مجوز صرفا به معنی بی­ خطر بودن محصول جدید برای کاربر است.

FDA تایید اپل­ واچ تازه را موجب اعتماد مشتریان به عملکرد بی­ عیب و نقص این ساعت عنوان کرد.

خبرگزاری «مدیکال نیوز» به علاقمندان فن ­آوری­های بهداشت و سلامت، تجهیز این ساعت به تهیه­ ی نوار قلبی را خبر داد اما در این گزارش عنوان می­ شود سازمان غذا و دارو حاضر نشده است مهر تایید به کارکرد چنین قابلیتی در Apple Watch 4 بزند.

کارشناسان بی­ طرف پس از بررسی قابلیت ­های تبلیغ شده­ ی اپل، عنوان کردند فن ­آوری ادعا شده ­ی Apple Watch 4 صرفا برای استفاده ی افراد ۲۲ سال و بزرگ ­تر کاربرد دارد و با توجه به ویژگی ­های زیستی افراد زیر سن ۲۲ سال، این ساعت نمی ­تواند اطلاعات درستی به کاربران کم ­سن ­تر ارائه دهد.

در دستگاه‌های گران‌قیمت و پیشرفته‌ی الکتروکاردیوگراف برای ثبت نوار قلب، از لیدهای ویژه ­ای استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها باید به قسمتی از بدن متصل شوند تا امواج الکتریکی قلب را ثبت کرده و دستگاه بتواند علائم را به‌ شکل نوار قلب نشان دهد.

دکتر «دیوید ال براون» David L. Brown یکی از کاردیولوژیست ­های دانشکده­ ی پزشکی دانشگاه واشنگتن در این­ باره اظهار داشت: مخاطبین و هواداران محصولات اپل، تحت تاثیر تبلیغات درباره ­ی Apple Watch 4  بسیار هیجان­ زده شده ­اند چون اطلاعات کافی در زمینه­ ی دانش نظارت بر بیماری ­ها ندارند.

«جف ویلیامز» Jeff Williams، مدیراجرایی اپل، در مراسم رونمایی از Apple Watch 4 عنوان کرد این شرکت توانسته است نظر مثبت سازمان غذا و داروی آمریکا در تایید قابلیت ثبت نوار قلب و انجام آزمایش فیبریلاسیون دهلیزی در دستگاه Apple Watch 4 را دریافت دارد. ویلیامز ادعا کرد اپل برای گرفتن تاییدیه­ ی‌ FDA، مستنداتی از نتایج آزمایشات را به این سازمان ارسال کرده است تا صحت‌ توانایی ­های اپل واچ جدید را به اثبات برساند.

البته بر حسب تبلیغات و ادعاهای انتشار یافته درباره اپل واچ، موردی نمی ­توان یافت که شرکت سازنده عنوان کرده باشد محصول تازه ­ی آن­ها می­‌تواند عملکردی با کیفیت تجهیزات پزشکی پیشرفته داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا