اکسیر سلامت

اصول تجزیه و تحلیل شبکه ی مغز _ Fundamentals of Brain Network Analysis

«اصول تجزیه و تحلیل شبکه­ ی مغز» کتابی تحسین شده برای افزایش مهارت و اشراف به پیچیدگی­ ها و اتصالات عصبی است.

کتاب یادشده تکنیک­ های مدل­سازی شبکه ­های مغز را به شیوایی و سهولت توضیح می­دهد. اندازه ­گیری ساختار توپولوژیکی مغز و موقعیت آن تشریح می­ شود.

آموزش­ های کتاب را می ­توان در زمینه­ های مختلف علوم اعصاب کاربردی کرد، از جمله تجزیه و تحلیل شبکه­ های سیناپسی، مشخص کردن شبکه­ های مغز و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی که به شکلی کاربردی توضیح داده می­شود. متن کتاب حتی برای علاقمندانی که مایل به یادگیری دانش پزشکی در زمینه علوم اعصاب هستند، و دانشمندان رشته ­های فیزیک و محاسبات که می­ خواهند بدانند چگونه می­توان از روش ­های کمی برای شناخت سازمان مغز استفاده کرد، مناسب است.

«اصول تجزیه و تحلیل شبکه مغز» در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب جایزه از مرکز علمی  PROSE Awards  در بیومدیکال و علوم اعصاب و هم­چنین برنده جایزه انجمن پزشکی بریتانیا   (BMA)  در رده مغز و اعصاب شده است.

این کتاب به طور چشمگیری از گرافیک در تشریح مفاهیم کلیدی و تجزیه و تحلیل سیستم های عصبی بهره گرفته است.

کتاب ضمن تشریح پویایی، رشد و عملکرد شبکه­ های مغز، نقشه­ برداری­ های گرافیکی و شبیه ­سازی شبکه­ های عصبی در مقیاس مناسب برای شناخت بهتر آماده شده است. نظریه پیچیده گراف، مورد نقد و بررسی قرار می ­گیرد.

اساسی ترین مباحث کاربردی از جنبه تجزیه و تحلیل شبکه مغز در این کتاب به مخاطب ارائه می­شود. هم­چنین از چگونگی درک در شبکه­ ی مغز پرده ­برداری می­ شود.

نویسندگان:

الکس فورنیتو

Alex Fornito

اندرو زالسکی

Andrew Zalesky

ادوارد بولمور

Edward Bullmore

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا