اکسیر سلامت

احضار وسیکولز vesicles برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده

یک تیم تحقیقاتی دانشگاه بیرمنگام Birmingham بریتانیا موفق شد با شبیه‌سازی مکانیزم ترمیم طبیعی استخوان، باعث آزادسازی مولکول‌هایی موسوم به «وسیکولز» vesicles در بدن شود. در فرآیند بهبود طبیعی بدن، سلول‌ها به دنبال دریافت پیام آسیب دیدگی، ذراتی در ابعاد نانو تولید می‌کنند که وسیکولز vesicles نام داشته و وظیفه‌ی ترمیم بافت آسیب‌دیده را برعهده دارند. این سلول‌ها به طور طبیعی معمولا در استخوان‌ها تولید می‌شوند. وسیکولز vesicles که با روش مهندسی شده آزاد می‌شود، می‌تواند نقش موثری در تسریع بهبودی بافت‌های صدمه دیده‌ی بدن برعهده گیرد.

محققان تیم پژوهشی دانشگاه بیرمنگام معتقدند وسیکولز آزاد شده با روش شبیه‌سازی، توانایی تعمیر استخوان‌ها، دندان‌ها و غضروف را نیز دارد که این اذعان بسیار مهم علمی، نوید شفابخشی این مولکول طبیعی را به محدوده بیماری‌هایی هم‌چون آرتریت، آرتروز، پوکی استخوان، فسادهای دندانی و انواع صدمات استخوانی گسترش می‌دهد.

دکتر سوفی کاکس Sophie Cox از دانشکده مهندسی شیمی وابسته به دانشگاه بیرمنگام در این رابطه اظهار داشت شاید ما هرگز نتوانیم به طور کامل به پیچیدگی‌های تولید طبیعی وسیکولز اشراف یابیم اما در همین حد نیز راه جدیدی در راستای درمان‌های جدید گشوده شده است.

دکتر اوون دیویس Owen Davies عضو دیگری از گروه تحقیق دانشگاه بیرمنگام عنوان کرد این روزهای آغازین تحقیق کارکرد وسیکولز در جهت درمان صدمات است. وسیکولز پتانسیل تبدیل به ماده درمان‌گر بافت آسیب‌دیده را دارد. در حال حاضر ما تلاش می‌کنیم تا ظرفیت این ذرات ارزشمند را برای درمان بافت‌های آسیب دیده مورد ارزیابی قرار دهیم.

ماهنامه «آفتاب سلامت» پس از تماس با روابط عمومی دانشگاه بیرمنگام، مطلع شد که آقای لوک هریسون Luke Harrison در این واحد، مسئول ارائه مقاله کامل تحقیق یاد شده به علاقمندانی است که مایل به مطالعه همه جانبه این پژوهش نوظهور هستند.

شماره تماس:

+۴۴ (۰)۱۲۱ ۴۱۴ ۵۱۳۴

شماره تلفن  طرح سوالات دیگر درباره این تحقیق:

+۴۴ (۰)۷۷۸۹ ۹۲۱ ۱۶۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا