اکسیر سلامت

اتخاذ روشی بدیع در پالرمو برای جراحی سرطان

ترخیص بیمار مبتلا به سرطان معده ۳ روز پس از جراحی

دانشمندان ایتالیایی پس از طراحی و رایزنی­ های حرفه­ ای برای اولین بار در جهان، موفق به درآوردن یک غده­ ی سرطانی از داخل معده­ ی بیمار با روش نوین آندوسکوپی شدند.

بیمارستان و مرکز تحقیقاتی ISMETT IRCCS در پالرمو مسئولیت انجام این عمل متهورانه را برعهده گرفت.

این غده ­ی سرطانی زیرمخاطی، در لایه­ های عمیق­ تر معده قرار داشت که بدون انجام عمل جراحی معمول و متعارف و تنها با استفاده از روش نوین آندوسکوپی برداشته شد.

این عمل بی­ سابقه، روی یک بیمار ۵۱ ساله در بیمارستان ISMETT IRCCS در شهر پالرمو در جنوب ایتالیا انجام گرفته است.

پس از برداشتن غده ­ی سرطانی، با ایجاد سوراخی در بدن بیمار، غده ­ی جدا شده را نیز خارج کردند. سپس با سیستم ابداعی بخیه آندوسکوپی، محل سوراخ، بخیه شد. بدین شکل بخشی از بافت معده ­ی بیمار با گاسترکتومی خارج گردید. مرحله­ ی دوم این عمل شگفت­ آور، بخیه دیواره معده بود که در نوع خود بی­ نظیر عنوان شده است.

«انتونینو گراناتا» Antonino Granata و «ماریو تراینا» Mario Traina جراحان این عمل بی­ سابقه اظهار داشتند که با به­ کارگیری ابزار بخیه آندوسکوپی، ابزاری مولود فناوری جدید، دیواره معده را بدون نیاز به برش­ های آزاردهنده و دردناک بخیه کردند.

بیمار، اندکی پس از برخاستن از بی­هوشی، توانست حرکت کرده و پس از ۴۸ ساعت بدون هیچ مشکلی غذا بخورد. او ۳ روز پس از برداشتن غده­ ی سرطانی با پای خود، بیمارستان ISMETT IRCCS  را ترک کرد. پیش از این، غده­ ی سرطانی معده با اعمال جراحی سنگین برداشته می­شد و بیمار از تبعات زخم­ های ایجاد شده دچار رنج و زحمت بسیار می­گردید.

مسئولین عمل جراحی مذکور عنوان داشتند: فناوری آزموده شده در این عمل، قابلیت به­ کارگیری در سایر غدد سرطانی از جمله در کولون و مری را نیز دارد.

مراکز درمانی، تحقیقاتی و آمورشی می­ توانند جهت هرگونه ارتباط­گیری با دست اندرکاران این روش نوظهور درمانی، از طریق راه­های ارتباطی زیر اقدام نمایند:

Phone

+۳۹ ۰۹۱ ۲۱۹۲۱۱۱

Fax

+۳۹ ۰۹۱ ۲۱۹۲۵۸۶

Sede Clinica:

Via E. Tricomi 5

۹۰۱۲۷ Palermo

Sede Sociale:

Via Discesa dei Giudici 4

۹۰۱۳۳ Palermo

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا