اکسیر سلامتمعرفی کتاب

آسیب شناسی تشخیصی: بیماری های کلیه/Diagnostic Pathology: Kidney Diseases

آفتاب سلامت:‌ آسیب‌شناسی یا پاتولوژی (Pathology) از رشته های پزشکی است که در خصوص تاثیر بیماری ها و آسیب‌ها در سطح بافت، سلول و مولکول بحث می‌کند و شامل مطالعه فرایند بیماری در یک اندام یا تمامی بدن برای شناخت ماهیت و علت‌های آن است.

آسیب شناسی به دو شاخه اصلی آسیب شناسی بالینی و آسیب‌شناسی تشریحی تقسیم می شود که در این کتاب ضمن رعایت این تقسیمات به طور اختصاصی روی بیماری های مختلف کلیه تمرکز شده است. این بیماری ها شامل تمام جنبه های بیماری های کلیوی شایع و نادر و انواع آن ها است.

این اثر ارزنده در دومین ویرایش تحسین شده خود توانست آرای هیئت داوران انجمن پزشکی بریتانیا را کسب کرده و در رده کتاب های پاتولوژی، جایزه «اثر ارزنده سال ۲۰۱۶» را از آن خود سازد.

در توضیح سوابق علمی پدیدآورندگان کتاب «آسیب شناسی تشخیصی: بیماری های کلیه»  شایان ذکر است دکتر «رابرت کالوین» استاد برجسته پاتولوژی، گروه پاتولوژی دانشکده پزشکی هاروارد، عضو لابراتوار تحقیقاتی بیمارستان عمومی «ماساچوست» و «بوستون» است. «آنتونی چانگ» استاد گروه پاتولوژی مرکز پزشکی دانشگاه «شیکاگو» و «ایلینوی» است.

آسیب شناسی در این کتاب با استفاده از تصاویر میکروسکوپی، نمایش انواع لکه های سلولی، اطلاعات پاتولوژی بالینی پاتوفیزیولوژی و ژنتیکی در کنار بیش از۲۴۰ تصویر تشریح موضوع به مطالعه کننده عرضه می شود.

ویژگی تصاویر یادشده، کیفیت بالای آن هاست که می تواند در راستای مطالعه دقیق تر در قطع بزرگ چاپ شده و مورد استفاده قرار گیرد.

در آغاز هر فصل با شیوه ای آسان به مطالب مورد نظر ارجاع داده می شود که در وقت و انرژی محقق، نهایت صرفه جویی انجام می گیرد.

در این ویرایش، محتوای آسیب شناسی در بیش از ۲۵ فصل کاملا به روز شده و سراسر ۱۱۴۴ صفحه کتاب  مبتنی بر اطلاعات عملی است که به طور صریح، با کلمات کلیدی، تصاویر و جداول،  تشخیص بیماری به آسانی میسر می شود.

 

ویرایش دوم

 کار برجسته ای از:

 «دکتر رابرت کالوین» و «دکتر آنتونی چانگ»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا