اکسیر سلامتمعرفی کتاب

آسیب شناسی تشخیصی: آنکولوژی مولکولی/Diagnostic Pathology: Molecular Oncology

آفتاب سلامت: رشته آنکولوژی مولکولی، از ستون‌های بی‌جایگزین رشته‌ی پزشکی است که نقش حساس و حیاتی آن روز به روز روشن‌تر می‌شود. شیمی سرطان یا سرطان‌شناسی مولکولی، میان‌رشته‌ای از دانش بنیادین شیمی و دانش سرطان‌شناسی است که به ظهور، ریشه‌یابی و دلائل انواع سرطان‌ها در مقیاس مولکولی می‌پردازد.

  • سرطان‌شناسی یا آنکولوژی Oncologyاز واژه‌ی‌ کهن یونانی آنکوس (ὄγκος) به معنی توده، حجم یا تومور و پسوند لوژی (λογία) به معنی مطالعه می‌باشد. این علم شاخه‌ای از رشته‌ی پزشکی است که در مورد تومورها و سرطان مطالعه می‌کند. پزشکی که در این رشته به تحقیق می‌پردازد، آنکولوژیست نامیده می‌شود.
  • کتاب آسیب‌شناسی تشخیصی: آنکولوژی مولکولی، مرجعی برای دست اندرکاران، متخصصین، همکاران پزشک و دانشجویان رشته‌ی پزشکی است تا ضمن برخورداری از بهترین روش‌های ورود به مباحث آنکولوژی مولکولی، تازه‌ترین دستاوردهای این دانش کلیدی را مطالعه کرده و دانسته‌های خود را به روز کنند.

تمام مراحل کار یک آنکولوژیست  اعم از تشخیص هر نوع سرطان در یک شخص با اندازه‌گیری تومور مارکرها، نمونه‌برداری و تصویربرداری‌های مختلف و اسکن رادیوایزوتوپ، معالجه شامل عمل جراحی، شیمی درمانی، رادیو درمانی و هرگونه اقدام پزشکی دیگر.

پی‌گیری وضعیت بیمار سرطانی بعد از مداوا در برگیرنده‌ی معاینه، آزمایش، اسکن و تصویربرداری در این کتاب مرجع توضیح داده می‌شود.

این کتاب حجیم بررسی بسیاری از موارد پنهان آسیب شناسی و تشخیص را میسر می‌سازد. aclearer درک آسیب‌شناسی مولکولی، تحولات مولکولی و پاتوژنز، cancer.Diagnostic ، آسیب شناسی مربوط به آنکولوژی مولکولی و اولین مرجع ارائه روش apractical و تحقیقات بالینی، بررسی این که چگونه جهش مولکولی آغاز بیماری را رقم می‌زند در این کتاب مشخص شده است. علاوه بر این، تست‌های مولکولی therelevant آموزش داده شده و اتخاذ روش مناسب برای انجام یک کار بدون نقص در راستای درمان‌های مولکولی پیشنهاد می‌شود. وجود تصاویر راهنما و برجسته‌، از جذابیت‌های چشم‌گیر آنکولوژی مولکولی است. این کتاب یک منبع ضروری برای تمام آسیب‌شناسان و پزشکانی است که می‌خواهند در حرفه‌ی خود مستقل باشند.

روش‌های آزمایش مولکولی (تست FISH در مقابل سیتوژنتیک) بیش از ۲۰۰۰ تصویر از پدیده‌های ضروری این رشته از جمله H & E لکه‌ها، immunostains و imagesExpert FISH را شامل می‌شود.

داوران انجمن پزشکی بریتانیا با نام اختصاری و برند BMA در سال ۲۰۱۶ کتاب آسیب‌شناسی تشخیصی: آنکولوژی مولکولی را مورد تقدیر و تحسین قرار داده اند.

کتاب مورد اشاره به طرزی سریع، موجز، روشن و جامع، مباحث این رشته از دانش پزشکی را با مشتاقان و علاقمندان آن در میان گذاشته و راه را برای هر گونه تحقیق و پژوهش هموار می‌سازد. مجله سیتولوژی و بافت‌شناسی نیز این کتاب را ستوده و به تمام آسیب شناسان، پزشکان و همکاران دست اندرکار، تهیه و مطالعه آن را توصیه می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی کتاب عبارتند از

  • به روز سازی اطلاعات در موضوعات مختلف آسیب‌شناسی
  • تعیین توالی نسل بعدی برای معلوم کردن جهش‌های ژن
  • بهره‌برداری تشخیصی از جهش بافت نرم
  • استفاده از جهش بافت جامد مانند EGFR، BRAF و KRAS برای تشخیص و درمان سرطان و ملانوم‌های مختلف
  • تفسیر جهش تازه پیدا شده در آزمایشگاه خون شناسی مانند جهش MYD88
  • کمک به درک بیوانفورماتیک
  • راهنمایی در انتخاب آزمون مناسب (بازدید کنندگان) در زمان مناسب برای بیمار مناسب
  • مقایسه روش‌های آزمایش مولکولی (یعنی تست FISH در مقابل سیتوژنتیک)
  • بیش از ۲۰۰۰ تصاویر از جمله H & E لکه‌ها، immunostains، و تصاویر FISH

نسخه دیجیتالی موسوم به «مشاور کتاب» اجازه می‌دهد تا شما در تمام متن، ارقام، و مراجع کتاب بر روی انواع دستگاه‌ها جستجوی سریع داشته باشید.

دانش در حال گسترش سرطان‌شناسی مولکولی به عنوان رشته‌ای برخوردار از فن‌آوری‌های پزشکی در این کتاب مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفته است.

مباحث بسیار حساس و کلیدی از جمله تومورهای سیستم عصبی مرکزی، بخش های گلیال تومور، پیلوسیتیک آستروسیتوما و Oligodedroglioma ، بخش های جداگانه از اپاندیموم، مدولوبلاستوما، Choroid پیچیدگی تومور، مننژیوم و رتینوبلاستوم، تومورهای لنفاوی، تومورهای جامد و CNS metastasise در زمره مباحث کتاب است.

این کتاب در مقایسه با کتب مشابه در زمینه آنکولوژی مولکولی، به زعم داوری نخبگان در مراکز کانونی و مرجع، متمایز و غیر قابل رقابت تشخیص داده شده است.

با استفاده از نسخه PDF این کتاب که امکان جستجوی متن و عکس نیز در آن تدبیر شده، کار پژوهشگر به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌پذیرد.

پدید آورندگان این کتاب آرون آورباخ و محمد واصف علی‌رغم داشتن دانش و تجربه‌ی فراوان و سوابق تدریس و سخنرانی در گردهمایی‌های تخصصی، به دانسته‌های خود بسنده نکرده و در تدوین مباحث این کتاب از نظرات و یافته‌های مطرح‌ترین دانشمندان این رشته بهره جسته‌اند.

ماهنامه «آفتاب سلامت» آمادگی دارد تا در صورت علاقه مخاطبین گرامی، نسخه PDF کتاب آسیب شناسی تشخیصی: آنکولوژی مولکولی را به نشانی ایمیل مشتاقان مطالعه آن ارسال نماید.

نویسندگان:

   آرون آورباخ Aaron Auerbach

    محمد واصف  Mohammad Vasef

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا